Afgelopen zaterdag was clubhuis De Ark omgetoverd in de A.D.A.  In de Achterhoekse Dart Arena waren maar liefst 8 dartbanen neer gezet. Omdat er dit jaar een record aantal van 32 koppels mee deden was dit ook nodig om alles in goede banen te leiden. Het mooie aan het deelnemers veld was, dat het wel heel verschillend was. Jong, oud [??] jongen of meisje, geoefend of voor het eerst wat pijlen vast….iedereen deed mee. Dit kwam alleen maar ten goede aan de sfeer. Op elke baan werd er in een poule van 4 gestreden om in de winnaarsronde terecht te komen. Hiervoor moest je bij de eerste 2 eindigen. Ook als dit niet lukte was het toernooi nog niet ten einde, want de laatste 2 teams stroomden in,in de verliezers ronde. Alleen het koppel Frank Hiddink/Ruud Versteege wist alle legs in de poule te winnen. Per wedstrijd moesten er 3 legs gegooid worden, ook als de tussenstand reeds 2-0 was. Nadat alle poule wedstrijden gespeeld waren, 48 in totaal, werd er over gegaan naar de knock-out fase. Mocht je nu verliezen, dan zat het toernooi er op.
In de verliezers finale waren Erik Oldenhave en Rutger Wullink nét te sterk voor het duo Sander Vischers/Gijs Brummelman. Deze heren maakten deel uit van het eerste elftal wat in Zevenaar voor het eerst in de historie van Vorden promoveerde naar de 3e klasse. Toen waren hun tegenstanders nog niet eens geboren !! Dat dit niets uit maakt bleek wel in de wedstrijd hiervoor, toen Sander en Gijs, Erik Rakitow en Hans van Dijk[ ook in Zevenaar van de partij] uitschakelden. Ook vader en zoon, Dick en Luuk Smit moesten in de halve finale het onderspit delven.
In de winnaars ronde bleven de 4 sterkste koppels van vandaag ook als laatste over. Helaas voor Frank en Ruud , want nog geen leg afgestaan, waren Rob Golstein en Kevin Esselink te sterk. Zij waren het eerste team wat zich voor de finale plaatsen. De andere finale ging tussen Marnix Schoppers/Jochem Emsbroek en Sandor Verkijk/Ronny de Beus. Niet geheel toevallig ook aanwezig bij de promotie in Zevenaar. In dit jaar was er namelijk voor het eerst een dartbord aanwezig in de kantine. Waar tegenwoordig de standen van de senioren hangen, werd vroeger behoorlijk fanatiek een pijltje gegooid na de training. Dat én de training wierp dus wel zijn vruchten af. Sander en Ronny gingen mede door een mooie 180 score van Sandor door naar de finale. Helaas moest het Vordense koppel zijn meerdere erkennen. De jongens uit Wichmond, al heeft Rob natuurlijk een behoorlijk Vorden verleden, wonnen met  3-1. Tijdens de prijsuitreiking bedankte Jeroen Tijssen alle koppels voor hun deelname en sportieve spel. Want ondanks dat de kantine bomvol was tijdens het gooien verliep alles volgens planning, en was er geen wanklank te bespeuren. Rob Golstein mocht ook nog de prijs voor de hoogste finish in ontvangst nemen. Hij wist met 3 pijlen 122 van het bord te poetsen. Tevens werd de opbouw/afbraak ploeg bedankt voor hun hulp, en kreeg de bar en keuken vrijwilligers een welverdiend applaus. Hierna nam dj TiTom het heft in handen en werd de A.D.A. al snel een danspaleis. Mede door de discolampen en aanwezige rookmachine leek het al snel op een Arkanoice party. Dat het nog lang gezellig bleef is op onderstaande foto’s te zien.
Mocht je nu de smaak te pakken hebben van het koppeldarten…..zaterdag 7 maart organiseren Kevin Esselink en Roy Eulink in café De Olde Kriet in Wichmond ook een koppeldarttoernooi. Ook bij bosrestaurant De Reehorst kan gedart worden en wel op zaterdag 28 maart.