Het was weer een prachtige voetbalzaterdag met heerlijke omstandigheden, waarbij de KNVB een tussen/inhaalweekend voor de pupillenteams had ingelast, maar de junioren jongens en meiden volop aan de bak moesten. Fraaie winstpartijen van de JO19-1, JO17-1, JO17-2< JO15-1, JO15-3 en de MO19-1 een gelijk spel van de JO13-1 en kleine nederlagen van de JO13-2, JO15-2, JO19-2 en de MO17-1 en MO13-1. Hierbij dient aangetekend te  worden dat de MO13-1 voor het eerst dit seizoen een kleine uitslag heeft neer gezet en ik weet zeker dat de veelal dit seizoen voor het eerst voetballende meiden heel dicht tegen het eerste (doel)puntje aan zitten. De JO13-1 hielp na afloop van hun wedstrijd ook nog traditioneel met de zwerfvuildag en s’middags werd de kantine en BSV-plein klaar gemaakt voor het volgende event van dit jaar : De Vrijwilligersavond!

De kantine was volgestroomd met maar liefst 75 vrijwilligers, inclusief de 4 dames van VR1 wie achter de bar hielpen en de catering verzorgden, toen om 17.15 uur deze avond werd geopend door het bestuur. Vanuit de kantinecommissie had Ilse de horeca-voorbereidingen getroffen en ook Kees had nog enkele zaken aangepast ten behoeve van deze avond. Nadat voorzitter Marc van der Linden iedereen welkom had geheten en het belang van de vrijwilligers bij een vereniging als v.v. Vorden, zeker na 2 corona-jaren, nogmaals duidelijk had benadrukt, werd er een begin gemaakt aan de Sport&Spel activiteiten. Met vier groepen van 15 man werd er zowel gedart (onder leiding van Udo), gekegeld (Wilbert), doel geschoten (Jeroen) en werd met Marc achter de stopwatch een behendigheidsspel afgelegd.

Op deze wijze werd het 1e gedeelte van deze avond afgerond en de winnaar van dit geheel (Groep 1) mocht als eerste prijs het buffet openen dat verzorgd werd door één van onze sponsoren, De Rotonde in Vorden. Na het eten was er tijd voor de verkiezing van ‘Vrijwilliger van het Jaar’ en na een spannende introductie met een korte opsomming van de activiteiten van deze reeds 80-jarige vrijwilliger, steeg er een groot applaus op door de 75 aanwezigen toen Gert Groot Jebbink werd gekozen tot Vrijwilliger van het Jaar in het seizoen 2021-2022!

De avond werd nog gezellig afgesloten met een drankje en een praatje en vanuit het bestuur werden alle aanwezigen nogmaals bedankt voor hun inzet en tijd, maar vooral voor de binding en verbondenheid binnen onze club, wat velen in de afgelopen 2 jaar juist zo gemist hebben.

Hieronder een serie foto’s van de Sport&Spelen en verkiezing van ‘Vrijwilliger van het Jaar’