Vorden, 3 februari 2018 – Het is een ‘klusje’ waar vele vutters en pensionado’s  aan beginnen als de wintermaanden zijn aangebroken …. de zolder opruimen. Zo ook Henk de Jonge, oud bestuurslid, oud jeugdvoorzitter en oud organisator bij v.v. Vorden van vele jeugdtoernooien, die zichzelf vooral de opdracht had gegeven om ‘al die spullen van de voetbalvereniging’ eens netjes te verzamelen en te rubriceren. Zijn indrukwekkende archief heeft hij zodoende een aantal weken aangeleverd aan de voetbalvereniging en daar zaten o.a. enkele fraaie videobanden bij.

Naast de vele foto-albums, krantenknipsels, programmaboekjes en overige prachtige verzamelstukken van de voetbalvereniging in de jaren ’80 en ’90 van de vorige eeuw, heeft Henk de Jonge dus ook een groot aantal videobanden bewaard en verzameld. Maar afspeelmogelijkheden voor deze banden zijn bijna niet meer in omloop, want je kunt eigenlijk alleen digitale bestanden bekijken.

Gerjan Weulen Kranenberg is samen met Jan Holtrigter en Harry Jansen een website begonnen met allerlei materiaal van oud Vorden, www.uutdeoldedeuze.nl . Gerjan heeft ook de mogelijkheid om videomateriaal om te zetten in digitale bestanden en heeft zodoende al enkele fraaie films geplaatst op de website ‘Uut de Olde Deuze’. Toen ik hem vroeg of hij ook de videobanden van Henk de Jonge om wilde zetten was hij direct enthousiast en zodoende zijn dit weekend de eerste exemplaren gereed gemaakt.

Op de site is het 1e gedeelte van het Nedac Sorbo Jeugdtournooi in 1987 geplaatst en daar zijn prachtige beelden te zien van het sportpark en vele (oude) bekenden die toen ook al als vrijwilliger mee hielpen dit prachtige jeugdtoernooi tot een succes te maken. We zien nog de oude kantine en kleedkamers, een vrachtwagen als kleedkamer, de oude dug-outs en reclameborden en jonge spelers als Rob Enzerink, Ronald Visser, de gebroeders van Zeeburg en Jelle klein Kranenbarg, vrijwilligers als Reza van Houte, Ap Nijenhuis, Bennie Wentink en Henk Hengeveld, de organisatoren Henk de Jonge en Jan Golstein en de jonge Dick Vlogman met zijn zoon Roy (!) die een kraam opzetten voor de verkoop van friet en hamburgers. Aan het einde van deel 1 zijn er ook nog beelden te zien van twee wedstrijden tussen Ajax en Borussia Mönchengladbach met o.a. Jordy Cruijff en Feyenoord tegen Schalke ’04 met o.a. de huidige assistent trainer van Ajax Alfred Schreuder.

Geniet van deze fraaie beelden en ga in de oude doos even terug in de tijd naar ….. 1987!

Klik hier voor de film van het Nedac Sorbo Jeugdtournooi 1987