MiIn de afgelopen weken zijn zowel bij de senioren als de junioren en pupillen de voorlopige indelingen van de teams voor het seizoen 2020-2021 weer bekend gemaakt. Al onze 273 jeugd- en 182 senioren leden zijn weer ingedeeld voor het nieuwe seizoen en de teams zijn inmiddels ook al opgegeven richting de KNVB. Maar ook buiten het veld moeten er weer teams bekend gemaakt worden voor het nieuwe seizoen. Want net als bij elftallen stoppen er ook bij de diverse vrijwilligersteams ieder jaar aan het einde van het seizoen een aantal mensen. Vrijwilligers wie het al vaak jarenlang hebben gedaan en een goede reden hebben om er voorlopig een punt achter te zetten. In de ‘normale’ tijd spreek je dan nog wel eens deze of gene op en langs het voetbalveld, vraag je zo hier en daar eens of iemand interesse heeft en doe je op een wedstrijddag ook nog wel eens een ‘rondje’ langs de ouders, maar in deze corona-tijd hebben wij elkaar allemaal al vanaf eind februari niet meer op het Sportpark ontmoet en gesproken. Vandaar dat wij bij deze een oproep doen voor het ‘schoonmaakteam’ op maandagavond. Dit team bestaat uit 21 personen (7 groepen van 3) en heeft nu te maken met 5 vacatures. Dus wil je één keer in de zeven weken (6 á 7 keer per jaar) een uurtje of 2 á 3 op maandagavond de kantine, hal, bestuurskamer, oude bestuurskamer, verzorgingsruimte en toiletten in de hal schoonmaken en dus deel mogen uitmaken van een zeer sterk en gezellig team? Geef je op via Henriëtte Gombert of doe een mail naar accommodatie@vvvorden.nl. Zo hebben wij nog een talentvol team in ons midden en dat zijn de barmedewerk(st)ers. Idealiter zijn dit 16 teams van 2 personen wie op zaterdagmorgen, zaterdagmiddag, zondagmorgen of zondagmiddag de kantinedienst voor hun rekening nemen. Zij worden tijdens hun dienst van 4 á 5 uur bij gestaan door ouders, spelers of begeleiders van een betreffende team (2 per team) welke per toerbeurt worden ingeroosterd. Vooral de zaterdagteams hebben zowel op zaterdagmorgen als op zaterdagmiddag nog versterking nodig en zoeken dus nog een gezellige aanvulling van het team achter de bar, zodat je één keer in de 6 weken aan de beurt bent. Heb je interesse mail dan naar Ilse Oldenhave (horeca@vvvorden.nl)!

Zoals gezegd is het persoonlijk benaderen, het ‘aanschieten’, het vragen, het gebruik maken van het ‘via-via’ netwerk de beste en normale manier van werven, maar gezien wij dit jaar in een abnormale situatie zitten, doen wij op deze wijze een oproep aan nieuwe vrijwilligers voor beide teams. ‘Via-Via’ kan trouwens ook prima digitaal, dus wanneer je suggesties hebt of je kent iemand die eventueel wel wil helpen, maar zich zelf nooit zou opgeven, geef deze persoon met gegevens dan ff door, dan nemen wij z.s.m. contact met hem/haar op.