Er zijn al enkele teams klaar met de competitie, maar voor het grootste gedeelte geldt voor zowel bij de jeugd als bij de senioren, dat het komende weekend de laatste wedstrijd van het seizoen wordt gespeeld. Het beloofd een heerlijk voetbalweekend te worden met ideale omstandigheden, waarbij voor enkele teams van v.v. Vorden nog veel op het spel staat. In vogelvlucht de stand van zaken bij de teams van v.v. Vorden naast het 1e en 2e elftal (zie elders op website), waarbij extra aandacht voor JO17-1, MO15-1 en MO13-1 die alle drie mogelijk kampioen kunnen worden!

Bij de senioren is het 4e elftal reeds klaar met de competitie en heeft het afgelopen zondag na haar laatste wedstrijd ook de jaarlijkse ‘haantjesdag’ weer georganiseerd. Het team van Jeroen Tijssen is netjes in de middenmoot geëindigd van de 6e klas en hoopt volgend seizoen weer met dit team in het linker rijtje te gaan spelen. Vorden 5 en 6 moeten beide zondag haar laatste wedstrijd spelen en zij hebben keurig een plek in de middenmoot behaald. Vorden 7 dient ook nog één keer aan te treden en speelt de kampioenswedstrijd van tegenstander FC Trias. Het oudste elftal van v.v. Vorden heeft zelf 5x gewonnen dit jaar en is in het rechter rijtje geëindigd. Het ‘nieuwe’ 3e elftal heeft een prima seizoen erop zitten in de res. 5e klas en zij hebben vooral na de winterstop met slechts 1 nederlaag een goede serie neer gezet. Het kan zondag uit tegen DEO 2 wellicht zelfs nog een plaats stijgen en zodoende de 3e plaats bereiken, maar het is nu al een zeer geslaagd seizoen geworden voor dit jonge team.

De 45+ speelt vanavond hun laatste toernooi in Vorden en kunnen terug kijken op een zeer geslaagde 2e helft van de competitie en het G-team heeft vorige week een oefenwedstrijd tegen AZC 2 gespeeld. Zij bereiden zich nu voor op een verassingswedstrijd (?) en een toernooi in Aalten.

Bij de junioren is het JO17-2 team reeds klaar en heeft het een prima 4e plaats bereikt. JO19-2 speelt zaterdagmiddag thuis tegen Grol en kan bij winst een uitstekende 3e plaats afdwingen in de 3e klas. Een prima seizoen dus met een keurige gedeelde 3e plaats in de 4e klas najaarscompetitie. Vorden JO19-1 moest de titelstrijd overlaten aan Sp. Eibergen en Bentelo, maar kan bij winst op vv Twenthe een 3e plaats behalen in de 1e klas. Vorden JO17-1 heeft het kampioenschap in eigen hand, want bij winst op de nummer laatst Keyenburgse Boys JO17-1 zijn zij niet meer te achterhalen voor de concurrenten SJO Terborg/Silvolde en SDOUC JO17-1. Veel succes jongens!

De JO15-1 moet volgende week maandagavond nog één keer aantreden in de 1e klas tegen kampioenskandidaat FC Zutphen JO15-1. In een zware poule heeft de JO15-1 in de 1e klas minder doelpunten tegen gekregen, een keer gewonnen en een paar keer gelijk gespeeld en heeft dus ten opzichte van de 1e helft van de competitie een stijgende lijn te pakken. De JO15-2 heeft het lastig gehad in de 3e klas, nadat het in de najaarscompetitie in de 4e klas op een prima 2e plaats was geëindigd. Wel hebben zij na de winterstop een prachtige stunt behaald door te winnen van Warnsveldse Boys JO15-1. De JO15-3 heeft zowel in de najaar- als de voorjaarscompetitie in het linker rijtje gespeeld en kan zaterdag aanstaande de competitie afsluiten met een prima 3e plaats.

De JO13-1 heeft in de winterstop een stapje omlaag gemaakt, omdat het in de Hoofdklasse te pittig was met te veel en te grote nederlagen. In de 1e klas draait het team prima mee in de middenmoot en behaalt het mooie uitslagen in gelijkwaardige wedstrijden zoals 4-3, 3-2 en 4-2. Vorden JO13-1 sluit de competitie af in Ulft en kan een definitief plekje in het linker rijtje bemachtigen. De JO13-2 deed tot vorige week nog mee om het kampioenschap, maar dat moeten zij toch aan Gorssel JO13-2 laten. Morgen sluit het de competitie af tegen ABS JO13-2 en kan het wellicht haar 8e winstpartij behalen. De JO13-3 moet nog twee keer spelen en beide keren tegen FC Zutphen, JO13-3 en JO13-4. Misschien lukt het om voor de 3e keer een wedstrijd te winnen en de competitie met een 9e plaats te beëindigen.

Bij de JO11 hebben JO11-1 in de hoofdklasse en de JO11-2 in de 5e klas vorige week de kans op een kampioenschap in rook op zien gaan. Toch kunnen beide teams terug kijken op een zeer geslaagde competitie en hopelijk sluiten zij beide het jaar af met een fraaie wedstrijd en wellicht een mooie uitslag. De JO11-3 in de 3e klas en JO11-4 in de 6e klas hadden het beide pittig, maar mogen beide morgen nog een keer proberen er een fraaie voetbalwedstrijd van te maken.

Bij de meiden staan zowel de MO13-1 als de MO15-1 er heel goed voor. De MO13-1 kan morgen het kampioenschap behalen als zij weten te winnen van FC Zutphen MO13-1 en de MO15-1 staat bovenaan, maar moet nog twee keer spelen. Als zij morgen weten te winnen thuis van Longa’30 MO15-3 dan zij echter niet meer in te halen door PAX MO15-1 en kan het kampioenschap gevierd worden. Veel succes meiden!            De MO17-1 heeft het keurig gedaan in de 1e klas en staan op de 5e plaats. Zij moeten nog twee keer spelen en kunnen met twee fraaie wedstrijden deze competitie in stijl afronden.

Vorden JO17-1 seizoen 2018-2019 - vv Vorden

Vorden MO13-1 seizoen 2018-2019 - vv Vorden