Afgelopen zondag is in de kantine van onze club de nieuwjaarsreceptie 2020 gehouden en werd er extra aandacht besteed aan de beide jubilarissen en ‘Vrijwilligster van het jaar’. Tijdens de nieuwjaar speech van voorzitter Marc van der Linden werd er nog kort terug geblikt op het jaar 2019 waarin de club haar 90-jarig bestaan heeft gevierd. Aan het begin van het nieuwe jaar 2020 werd tevens aangegeven dat de vereniging op haar hoogtepunt zit wat betreft het aantal leden, de diversiteit van het voetbalaanbod en het niveau waarop door de diverse elftallen gespeeld wordt. Als vereniging staan wij echter aan de vooravond van een nieuwe, interessante en belangrijke periode. Het beleidsplan ‘op naar de 90’ (2016-2020) is afgerond en zal in de loop van dit jaar vernieuwd dienen te worden voor de komende vijf jaar (2025) en namens het bestuur werden de leden alvast aangespoord om hierover mee te denken.

Nadat allereerst de ‘Vrijwilliger van het Jaar’ was verkozen (zie website) werd er aandacht besteed aan de beide jubilarissen. Jeroen Tijssen geldt al jaren als een echte clubman, wie zeer terecht een aantal jaren geleden de titel ‘vrijwilliger van het jaar’ heeft gekregen. De huidige trainer van de lagere senioren en coach van het 4e elftal heeft een behoorlijke staat van dienst als speler bij onze club. Na een zeer succesvolle jeugdperiode met o.a. kampioenschappen in de C1 en B1 en een bekerfinale met de A1, speelde Jeroen zo’n 10 jaar in het 1e elftal met als absoluut hoogtepunt de promotie naar de 3e klas in 2001. De nacompetitiefinale tegen GSV uit Giesbeek was na verlenging nog steeds gelijk (1-1) en penalty’s moesten uiteindelijk de beslissing brengen.  Jeroen nam de beslissende penalty en benutte deze zeer koeltjes en werd zodoende samen met doelman Ronald Hoevers de held van v.v. Vorden.

Rudy Lammers is zelfs 50 jaar lid en ook bij hem gingen wij nog ff terug in de tijd. Met een jeugdfoto van de B1 uit 1975 werden oude herinneringen opgehaald samen met de aanwezigen. De volledige periode bij de selectie van 1979 t/m 1990 leverde Rudy in totaal zo’n 3 seizoenen in het 1e elftal op en daarnaast vele jaren in het 2e. Ook op ‘latere’ leeftijd bleef hij steeds voetballen en zodoende heeft hij ook nog menig jaar in Vorden 3, 4 en 5 gevoetbald. Hij is nog steeds vaste supporter van ons 1e elftal en steunt als sponsor namens Lammers Wooninrichting ook nog jaarlijks onze club.

Beide leden werden bedankt voor hun bewezen diensten en hun 40- en 50-jarig lidmaatschap en daarna verwees voorzitter Marc van der Linden in zijn speech naar de nieuwe status van de club en de daarbij behorende uitgangspunten voor de komende jaren. De voetbalvereniging is gegroeid en behoort met het 1e elftal in de 2e klas en de JO19 en JO17 in de Hoofdklasse ineens in de top 25 van de ruim 140 clubs in deze regio (Achterhoek, Liemers, Salland, IJsselstreek) en heeft dus een hele andere uitgangspositie als in het verleden, toen het als 4e klasser rond de 75e plek bivakkeerde. Wil men het maximale eruit halen, wil men de ‘citroen helemaal uitknijpen’ en wil men dus op dit niveau blijven spelen of zelfs de uitdaging aangaan om zelfs nog een stapje hoger te willen. Het moet een ambitie zijn die door de voetballers zelf gedragen dient te worden en dus ook dit jaar behandeld dient te worden in het beleidsplan. Interessante en uitdagende doelstellingen en vooral leuk om met elkaar op te pakken om zodoende samen met het accommodatiebeleid, facilitair beleid, sponsorbeleid, horeca en evenementenbeleid, vrijwilligersbeleid en dus het voetbaltechnisch beleid tot een geheel plan dient te komen voor de komende vijf jaar tot aan 2025.

Na afloop van het formele gedeelte van de nieuwjaarsreceptie werd er door de aanwezigen volop mee gedaan met het ‘jaren ’80 spel’ met uitsluitend ‘games’ uit dit tijdperk zoals o.a. Packman. Na ruim een uur gamen met uitsluitend een joy-stick en drie druk-buttons werd Daan Horstman uitgeroepen als winnaar en mocht hij een paar ‘lekkere kippetjes’ mee naar huis nemen.