Ondanks dat er op tweede pinksterdag nog drie wedstrijden worden gespeeld door de elftallen van v.v. Vorden, 1e, 2e en 6e, is er gisterenmiddag en – avond op een fantastische wijze het einde van het seizoen 2021-2022 gevierd door de voetbalvereniging Vorden. Na twee jaar afwezigheid kon gelukkig weer voor de 24e maal het Wikee de Vikingtoernooi georganiseerd worden en dit traditionele voetbaltoernooi op halve velden met als afsluiting een prachtige feestavond werd gisteren dan ook een grandioos succes. In twee weken tijd waren alle teams ingeschreven en kon het schema al gemaakt worden en zodoende waren er gisterenmiddag onder heerlijke weersomstandigheden niet alleen 400 voetballers en voetbalsters (30 herenteams en 10 damesteams) actief, maar daarnaast ook nog zo’n 200 extra toeschouwers aanwezig, waardoor er een gezellige voetbal- , feest- en verenigingssfeer werd gecreëerd. Uiteindelijk was de finale rond 08.30 uur afgelopen en kon er nog even drie uur lang op een uitbundige wijze genoten worden van de band ‘Cover the Cage’

Het is een bijzonder seizoen geweest en zeker ook een sportief succesvol seizoen voor de v.v. Vorden. Bijzonder omdat na twee coronajaren er gelukkig weer een complete competitie uitgespeeld kon worden, ondanks dat in de maanden december en januari er nog sprake was van een volledige lockdown en ook het voetbal in deze periode niet mogelijk was. Maar vanaf februari kon er ineens weer van alles en is het ons, samen met vele andere verenigingen en de KNVB, gelukt om de competitie voor alle elftallen af te werken. Bijna alle teams, moeten wij eigenlijk zeggen, want zoals bij vele andere sportverenigingen ook het geval was, kregen wij bij het 4e elftal en ook bij de JO17 en JO19 te maken met vele langdurige blessures. In de winterstop is dan ook besloten om het 4e elftal terug te trekken uit de competitie en de overgebleven 7 á 8 spelers regelmatig mee te laten doen bij het 3e en 5e elftal. Tevens is ook de JO16-1 opgeheven en zijn wij na de winterstop met twee JO19 teams en twee JO17 teams. En met het benoemden van deze twee bijzondere kenmerken van dit seizoen komen wij ook direct uit bij het onderwerp dat zo kenmerkend is geweest voor dit seizoen, namelijk ‘coördineren en regelen’. Want op deze plek willen wij als bestuur van de voetbalvereniging Vorden dan ook alle Commissieleden van de TJC en de Seniorencommissie, alle trainers en alle leiders enorm bedanken voor de vele uren, energie, appjes, telefoontjes, vragen en smeken om iedere week er maar weer voor te zorgen dat ieder team voldoende spelers had. Niet alleen bij de senioren, maar zeker ook bij de jeugdteams was het iedere week weer een puzzel om voldoende spelers bij elkaar te krijgen, maar uiteindelijk is het door de vele inzet van vrijwilligers heel goed gelukt. Vanaf eind april, begin mei leek het ook ineens de goede kant op te gaan met de steeds maar weer terugkerende hamstring- en spierblessures en kon er bijvoorbeeld bij de selectie gewerkt worden met vaste groepen van 15 á 16 spelers per team.

Ook willen wij hierbij de vele vrijwilligers van de evenementen- en horeca commissie enorm bedanken voor hun inzet dit seizoen. Want naast het vele voetbal dat wekelijks georganiseerd werd, is het dit seizoen (en zeker vanaf maart toen de lockdown afgebroken werd en de corona uit ons ‘dagelijkse leven’ verdween) bij onze club ook heel vaak weer heel gezellig geweest. Eindelijk weer bij elkaar kunnen zijn, eindelijk weer gezellig nazitten en eindelijk weer een drankje en een hapje na afloop van een wedstrijd van het 1e elftal. Alleen al in de laatste weken was het tweemaal na afloop van een thuiswedstrijd van het 1e efltal, op de vrijdagavond tijdens het Wikee toernooi voor de jeugd, na afloop van de laatste thuiswedstrijd van de JO19-2 (schitterend onverwachts feestje samen met SC Meddo JO19-1) en natuurlijk gisteren met het WIkee de Vikingtoernooi helemaal raak en was er sprake van een prima georganiseerd en voldoende bemand event. Onze hartelijke dank hiervoor.

In dit eerste seizoen dat wij volledig gebruik hebben kunnen maken van ons vorig jaar geopende kunstgrasveld, is het Masterplan A volledig afgerond en is er ook nog ff een overkapping aan de zijkant van de kantine gerealiseerd. De komende weken wordt het laatste project van dit seizoen gerealiseerd en zal de gehele omheining en betegeling rondom het hoofdveld vernieuwd en vervangen worden.

Wij willen tenslotte de Wikee-commissie bedanken voor het grandioze toernooi gisteren op ons Europlanit Buitensportpark, de vele vrijwilligers bedanken voor het fluiten, de kantine en de frietkraam bemannen en alle voetballers en voetbalsters voor hun geweldige voetbalbeleving. Het was met twee schitterende winnaars een prachtige eindfeest van het bijzondere en sportief succesvolle seizoen 2021-2022.

Klik op de onderstaande foto voor een complete reportage van het WIkee de Vikingtoernooi 2021-2022, inclusief de vrijdagavond voor de jeugd.