Zondag 2 april – Nadat vorig jaar binnen de vereniging al geluiden opgingen voor het organiseren voor een meisjes-/damestoernooi bij VV Vorden –mede door de beëindiging van het Wim Kuijpertoernooi- is in december door het bestuur besloten hier gevolg aan te geven.

Met Karin Broekman, Sonja Honders, Jeroen Tolkamp en Jeroen de Jonge is er nu een commissie geformeerd die dit tweedaagse toernooi op 26 en 27 augustus op poten gaat zetten. Jeroen de Jonge vertelt enthousiast: “We denken dat er binnen de vereniging zeker een platform is voor een toernooi als dit. Het meisjes- en vrouwenvoetbal zit in de lift en bovendien heeft VV Vorden ervaring met evenementen als het Wikee toernooi en Wim Kuijper toernooi”. Als leider van JO11-5M is het meisjesvoetbal voor Jeroen bekend terrein. Het opzetten van een toernooi heeft hij in zijn jeugd jarenlang van dichtbij meegemaakt toen zijn vader Henk zitting had zit in de organisatie van het Sorbo toernooi, de voorloper van het Wim Kuijper toernooi.

Jeroen vervolgt “Een dezer dagen zullen de verschillende teams worden benaderd, alle MO19 (voorheen A-jeugd), allemaal zo mogelijk spelend in de hoofdklasse en afkomstig uit heel Nederland. Uiteindelijk zullen er 9 teams worden uitgenodigd, de laatste plek zal worden opgevuld door VV Vorden MO19 van het komende seizoen.” Een ware krachtmeting voor onze meiden dus, waarvan de meesten afkomstig zullen zijn uit het huidige team MO17-1 die ten tijde van dit schrijven een prachtige gedeelde eerste plek bezetten in de 1ste klasse.

“We willen een toernooi neerzetten dat levensvatbaar is en geen eendagsvlieg”, aldus Jeroen. “We beginnen daarom laagdrempelig, dat wil zeggen met de insteek dat de inschrijving kosteloos is en dat er gedurende de toernooidagen ook geen entreegelden zullen worden geheven”.

De goede samenwerking met het zwembad wordt ook weer duidelijk als Jeroen aangeeft de overnachtingen op dit terrein plaats vinden: “Tien 20-persoonstenten zullen de meiden moeten herbergen. Uiteraard kunnen ze, na goed overleg met het zwembadbestuur, ook gebruik maken van het zwembad en de voorzieningen”.

En zaterdagavond uiteraard vroeg naar bed voor de tweede speeldag. Een enigszins verbaasde Jeroen: “Dacht het niet! Na een inspannende en sportieve eerste dag willen we een feestavond organiseren waar iedereen lekker los kan gaan. Hoe dit precies vorm gaat krijgen is nog niet bekend. Op zondagochtend zal er voor de meiden weer een ontbijtbuffet gereed staan zodat ze weer helemaal klaar zijn om lekker te voetballen”.

Evenals de genoemde toernooien is ook dit toernooi afhankelijk van vrijwilligers. Geïnteresseerden kunnen zich melden bij Jeroen of één van de andere commissieleden. Informatie is binnenkort te vinden op de pagina onder de kop Toernooien op de website.