Afgelopen week is v.v. Vorden overeengekomen met hoofdtrainer Manfred Graven dat hij ook in het seizoen 2020-2021 het 1e elftal van onze club onder zijn hoede heeft. Manfred Graven is dit seizoen voor het eerst werkzaam bij de geel-zwarten en traint en coacht na Bredevoort (6e, 5e) , KSV (4e) en VIOS Beltrum (4e, 3e) voor het eerst in zijn carrière in de 2e klas. ‘v.v. Vorden en de 2e klas bevalt mij tot nu toe uitstekend en ben blij met het vertrouwen dat het bestuur van v.v. Vorden in mij toont, want ik zie voldoende potentie bij deze groep voor de komende tijd’, aldus trainer Manfred Graven uit Bredevoort.

‘Vanaf de eerste week in de voorbereiding, hebben wij kunnen constateren dat Manfred de verwachtingen in zijn geheel waar maakt. Over de oefenstof en het inhoud geven aan de trainingen waren wij direct al tevreden en voldeed het ook volledig aan de verwachtingen en het beeld dat wij reeds van hem geschetst hadden’, aldus voorzitter Marc van der Linden. ‘De spelersgroep, begeleidingsstaf en Manfred hebben natuurlijk, na 8 jaar een vaste trainer in de persoon van Michel Feukkink te hebben gehad, even de tijd moeten nemen om aan elkaar te wennen. Vanaf het trainingskamp in Noordwijk, vlak voor de start van de competitie, werd deze fase afgerond en is Manfred prima van start gegaan in de competitie van 2I. Manfred is een prettig persoon in de groep en binnen de vereniging, is een goede oefenmeester en geeft ruim voldoende inhoud aan zijn trainingen en is een directe coach op zondagmiddag. Vooral dat laatste element is even wennen geblazen voor velen, maar aangezien het allemaal voort komt uit pure voetbalemotie en -beleving is iedereen inmiddels gewend en wordt het ook gewaardeerd’, aldus Marc van der Linden.

‘Ik ben blij met deze club en de keuze die ik heb gemaakt voor v.v. Vorden en kan lekker verder, samen met mijn assistent René Nijenhuis, om het elftal nog verder te ontwikkelen. Want daar ben ik na vier maanden trainen en coachen bij v.v. Vorden wel achter gekomen: Dit is een prima groep, met talentvolle spelers en veel potentie in de 2e klas. Aan mij de taak om ervoor te zorgen dat zij dit zelf ook in de gaten krijgen en het maximale eruit halen’, aldus Manfred Graven.