Het was zo’n weekend waar veel wedstrijden alle kanten op konden. Dat maakt het voorspellen van wedstrijden ook lastig. Dat bleek ook wel uit de stand na de wedstrijden van zaterdag, want na de eerste 4 gespeelde wedstrijden had de koploper (Bo Waasdorp) “slechts” 22 punten. Op zondag kwamen alle topclubs in actie, wat het voorspellen in de regel wat makkelijker maakt. Dit was dan ook duidelijk te zien in de scores van de zondag. Er werd over het algemeen goed gescoord.

Het zat allemaal erg dichtbij elkaar deze speelronde, maar nadat er was afgefloten bij de wedstrijd PSV – Willem II en speelronde 8 daarmee officieel ten einde was, bleek dat Luc Rouwenhorst zich had gekroond tot winnaar van speelronde 8. Kort achter Luc was het Gijs van der Veen die de tweede plaats opeiste. Henri Eggink werd derde, op de voet gevolgd door Herman Vrielink en Jelle Klein Kranenbarg.

Henri Eggink deed met zijn derde plaats deze ronde natuurlijk goede zaken in het algemeen klassement en vergrote zijn voorsprong op nummer 2, Jeroen Tijssen, tot 21 punten. Jurn van Dam heeft de goede flow te pakken en stijgt mede door een aantal goede weken naar plaats 3. De IJzerwinkel van Rob Enzerink doet ook goede zaken in corona tijd en is weer terug in de top 5, met een vierde plaats. Nieuw in de top 5 is Bas van der Veen.

Michael Hulleman, weekwinnaar Luc Rouwenhorst en Mark Zelle, vorige week nog de grootste zakker van speelronde 7, stegen allen 9 plaatsen in het algemeen klassement en zijn daarmee deze week de grootste stijgers. Voor Edwin Meijer, vorige week nog de nummer 3 van speelronde 7, was het een ronde om snel te vergeten. Met 23 punten deze speelronde zakte Edwin van plaats 24 naar plaats 39. Daarmee is hij de grootste zakker in het algemeen klassement deze speelronde.