Vorden, 27 februari 2018 – Afgelopen weekend zijn het bestuur en Luc Feukkink met elkaar overeen gekomen dat hij vanaf het seizoen 2018-2019 trainer zal worden van het 2e elftal van v.v. Vorden. De huidige trainer van de 2e selectie, Dion Kruip, heeft in januari aangegeven na twee jaar Vorden 2 niet een derde seizoen eraan vast te willen plakken, waardoor het bestuur op zoek is gegaan naar een nieuwe trainer. De huidige trainer van VVG’25 2 zal volgend seizoen op bekend terrein terecht komen want hij was ook in seizoen 2012-2013 trainer bij v.v. Vorden.

‘Wij zijn zeer content met de komst van Luc als trainer van ons 2e elftal. Vijf jaar geleden was hij ook al trainer bij ons en heeft hij destijds het 2e elftal getraind in de res. 4e klas. Over de samenwerking waren beide partijen destijds zeer tevreden alleen kreeg hij toen onverwachts de kans om in zijn woonplaats bij zijn oude club SDOUC trainer te worden van het 2e elftal. Wij zijn elkaar niet uit het oog verloren en direct contact gezocht toen er een vacature was ontstaan bij ons 2e elftal. Na twee goede gesprekken met o.a. een afvaardiging van het 2e elftal zijn wij afgelopen weekend tot overeenstemming gekomen en zijn wij zeer content met de ‘nieuwe’ samenwerking’, aldus voorzitter Marc van der Linden.

Luc Feukkink heeft altijd bij SDOUC en Ulftse Boys gevoetbald en bij deze laatste club is hij ook begonnen met zijn trainerscarrière als trainer van de A1 en het 2e elftal. Nadat hij in 2012-2013 het 2e elftal van v.v. Vorden heeft getraind is hij twee seizoenen trainer geweest bij SDOUC 2. Vanaf 2016-2017 is hij trainer bij het 2e elftal van VVG’25 uit Gaanderen en nadat hij in de winterstop had aangegeven richting TC bij VVG dat hij zijn contract niet zou verlengen, heeft hij zich rustig georiënteerd op de trainersmarkt. Toen v.v. Vorden contact met hem zocht was hij direct enthousiast. ‘Ik heb altijd een goed gevoel gehad bij de club en als ik destijds niet de kans had gekregen om bij SDOUC 2 te gaan trainen, was ik zeer zeker ook langer gebleven. Ik ben enthousiast over de mogelijkheden bij het 2e elftal en de groei die de club heeft gemaakt rondom de selectie en zie dan ook erg uit naar de samenwerking vanaf het nieuwe seizoen’, aldus de 46-jarige inwoner van Ulft.

Luc Feukkink als trainer van het 2e elftal in het seizoen 2012-2013

Luc Feukkink viert het kampioenschap in de res. 2e klas als trainer van SDOUC in 2015.