De wedstrijd tegen de koploper is altijd een uitdaging, zeker als ze bijna 80 doelpunten voor hebben en maar 9 tegen. Dan weet je dat je het heel moeilijk krijgt. En de allereerste competitiewedstrijd hadden we al verloren met 1-8. wat helaas niet geflatteerd was. Dus vooraf een plan bedacht waarbij we gewoon weinig ruimte achterin weg geven en we dus gingen proberen om zo lang mogelijk de nul achterin te houden. Dit op trainen en ook op papier goed met elkaar besproken en zo duidelijk mogelijk uitgelegd. Onze normale speelstijl is opportunistisch, ver vooruit en proberen zo veel mogelijk doelpunten te maken en de tegenstander dus op hun helft onder druk te zetten. Vandaag dus iets compleet nieuws en dit pakten we echt goed op. Vanaf de aftrap hadden we het gewoon goed onder controle en kon de tegenstander niet of nauwelijks bij ons doelgebied in de buurt komen. Zelf kwamen we met wat kleine speldenprikjes ook niet tot goede kansen maar wel meer dreiging dan aan onze kant. de eerste 20 minuten was dit het spelbeeld en hier konden wij allemaal trots op zijn. Toen gebeurde er iets wat Maxime snel wil vergeten. Een afstandsschot dat op een lastige stuit na een makkelijke prooi had moeten zijn floepte door haar handen heen. Dit betekende dus de 1-0 die we zo lang mogelijk wilden uitstellen. Hierna zie je dat er een teleurstelling is en bij de tegenstander meer vertrouwen groeit. 5 minuten na de 1-0 was er een corner….waar een inlopend persoon van Lemelerveld geheel vrij de bal kon inkoppen en niemand het haar dus moeilijk maakte. ja, 2-0 en nog eens snel daarna scoren ze de 3-0 en dan weet je dat je niet meer gaat winnen tegen deze gewoon zeer goede ploeg. Maar terugkijkend op de 1e helft en het aantal kansen wat we hadden weggegeven was het gewoon goed, en heeft Lemelerveld ook een beetje het geluk gehad dat we 2 momenten even niet de aandacht erbij hadden waardoor ze tot scoren komen. Zeer jammer voor ons maar hopelijk een goede wijze les. In de rust zijn we teruggegaan naar ons normale spel en waar Sara de 1e helft al had gespeeld en Teuntje al was ingevallen voor de rust kwam nu ook Demi die het trio vanuit de Mo19 vol maakte in het veld. Superfijn en dank dat deze dames ons wilden helpen want ja, afwezigheid door blessures, school, stages en werk was wel van toepassing. De tweede helft begon en we probeerden vooruit druk te zetten en hun op elke positie gewoon vast te zetten. Maar al snel konden we zien dat ze gewoon beter en slimmer, en dus een stapje verder dan wij waren. Bij ons was de druk niet met het hele team en dan blijf je achter de feiten aanlopen. We hebben als team geknokt voor wat we waard waren maar helaas konden we niet meer dan een eretreffer maken door een goed uitgespeelde aanval via Maree en waar Noa kon afronden. De uiteindelijke stand werd 5-1 en ja, deze keer was het wel wat meer geflatteerd ……want als we de eerste helft de nul hadden weten te houden….wat gebeurt er dan? Maar ja, al met al is Lemelerveld gewoon de terechte winnaar met een goed spelende en goed voetballende ploeg. Bij deze feliciteren we ze alvast met hun komende kampioenschap en gaan ze naar de 3e klasse waar ze ook gewoon weer voor de prijzen kunnen gaan spelen. Komende 8 mei hebben we geen programma en daarna op 15 mei mogen we om 12.00 uur thuis spelen tegen onze buurtverenigingen Ratti – Socii. Waar voor ons de 2e plek nog steeds het doel is wat we op onze laatste 2 speeldagen in een 29 mei thuis en donderdagavond 2 juni uitduel hopelijk samen met Activia mogen gaan uitvechten.