Tijdens zo’n eerste wedstrijd van het seizoen hoop je altijd dat iedereen er klaar voor is, maar daar kom je altijd na de tijd pas achter. Wel hadden we al een behoorlijk aantal trainingen in de benen zitten, maar er was pas één oefenwedstrijdje gespeeld. Dit jaar een paar oude bekenden terug in de selectie van het 4e. Robert en Sven waren speler van het 7e en komen nu ons team versterken. Ook Robin is terug van weg geweest, na een aantal jaren niet meer gevoetbalt te hebben. Daarbij kwam vandaag ook nog dat Jurjen, Frank, Bram en Michiel afwezig waren dus er moest door de leider even gesleuteld worden. Met Joris, Dennis en Jorn werd er met een 14tal spelers naar Dochteren gereisd. Niets ten nadele van deze club, maar dan weet je direct dat je bij de onderkant van het amateurnivo aangekomen bent. Er hing geen éen reclame bord op het hoofdveld, en het bord wat dienst deed als scorebord was voorzien van een bedrijfsnaam die al ruim 2 jaar niet meer zo heet ……..Het veld was mooi groen, maar had deze week geen grasmaaier gezien. Waarschijnlijk om dat de bestuurder van dit ding zeeziek geworden was tijdens de vorige maaibeurt. Het veld was alles behalve egaal, maarja we moesten het er maar mee doen.  Ondanks dat er excusses genoeg aanwezig waren om het niet te doen probeerden we gewoon op te bouwen, en verzorgd voetbal te spelen. Dit ging vrij aardig en we hadden het betere van het spel. Het was dan ook niet raar dat we met een 0-2 voorsprong gingen rusten. Jorn scoorde de eerste na een corner. De bal bereikte hem na een klutssituatie, maar hij controleerde goed en schoot de bal netjes in de hoek. De andere treffer kwam op naam van Bas en was werkelijk een beauty !!  De bal werd vanuit een vrije trap van ruim 25 meter op de goal geschoten. Via de onderkant van de lat belandde de bal in de bovenhoek. De kansen die Klein Dochteren kreeg waren meer onze eigen schuld. Op het moment dat een pass niet goed was kreeg de tegenstander een kans, maar Joris had op alles een antwoord en liet zich niet passeren.  De tweede helft gaf een ander beeld. We werden eerder onder druk gezet en ook nu liet de kwaliteit van de inspeelpass niet over. Hierdoor konden we niet ver vooruit spelen, en kwamen we in fases zelfs onder druk te staan. Maar ook nu was er niets wat Joris zenuwachtig kon maken, en was hij baas in onze 16 meter. Toch werd het 1-2 nadat Joris in eerste instantie redde, en het leek of Robert de bal weg kon schieten. Helaas was de voorhoede speler van Dochteren hem net te snel af. Uit de eerste de beste tegenaanval kregen wij een corenr te nemen. De bal werd weggewerkt, maar viel in de voeten van Niels. Deze kapte zijn tegenstander uit, en schoot van 16 meter raak in de hoek. Wedstrijd gespeeld zou je denken, ware het niet dat de scheidsrechter het nog even spannend maakte. Bas werd in zijn eigen 16 ondersteboven gelopen, en beide spelers viellen op de grond. Het fluitsignaal volgde, wat niemand verbaasde. Wat iedereen wel verbaasde was dat de beste man er een strafschop in had gezien. Hij was de enige op het hele sportpark die dit gezien had, maar ja, hij gaat wel over dit soort zaken ….. De pingel was niet slecht ingeschoten, maar Joris stopte ook deze bal. Nu leek de wedstrijd wel gespeeld maar een lange bal verraste onze achterhoede, en zelfs Joris moest zijn meerdere erkennen in de doelpoging. Het bleef bij 2-3 mede doordat wij de ruimte die we nu kregen net niet voldoende uit konden spelen, al waren Dennis, Sven en Jorn een paar keer dicht bij.  De overwinning was terecht, maar man of the match was onze keepert !!  Wat nauwkeuriger blijven in de passing in de volgende wedstrijd was de les die we vandaag mee kregen.