Een goed overwinning, op alle fronten waren we beter dan onze tegenstander Kilder. Vanaf minuut 1 speelden we redelijk tot goed en kregen we al een aantal halve kansen die nog door hun keepster gekeerd konden worden. Deze wedstrijd begonnen we overigens met 2 wissels waarvan Marije Rietman uit de Mo15 ons kwam versterken wat ze meer dan goed deed. (dank Marije!) Maar in de 10e minuut was het Kilder die de bal niet weg kreeg uit hun 16 meter gebied en was het Noa, zoals een echte spits dit heeft, die op de goede plek stond en zo de 0-1 kon inschieten. vanaf dit moment ging het alleen maar beter en beter, de 13e minuut viel de 0-2 door een goede actie van Dione die laag voorzette vanaf de zijkant op Gitte die op haar beurt de bal perfect klaar legt voor Lotte die zo een hoekje kon uitkiezen.

Dit zijn de mooist doelpunten en elkaar de bal gunnen is altijd goed zou je zeggen. Maar wat we te weinig deden was gewoon schieten, als we de bal goed hadden liggen om te scoren gingen we nog weer over spelen. Dit is natuurlijk met de beste bedoelingen maar iets meer voor eigen succes gaan was in veel gevallen beter geweest. Maar goed, de 0-3 viel door Dione na een hoge voorzet die Noa met een goede aanname klaar legde voor Dione die op haar beurt weer een hoekje kon uitkiezen. Vanaf toen was het even wat rommelig. Britt had haar 30 minuten er op zitten die nog steeds herstellende is van de kruisbandblessure waar dus Marije Rietman voor in mocht vallen. Ilse de Leeuw moest hierdoor een plekje naar achteren wat ze niet leuk vond maar toch deed. Zo hoort dat in een team, Klasse Ilse! uiteindelijk viel vlak voor rust nog de 0-4 doordat Sarah de pass vanaf eigen helft gaf op Noa die met haar snelheid alleen op hun keepster afstevende en beheerst afrondde. Wat moet je dan zeggen in de rust……? – Ja, altijd kritisch blijven maar verder was de enige coaching dat we op tijd ook onze rust moeten pakken en wat meer de bal het werk laten doen. Wat Eigenlijk dus al goed ging moest alleen nog beter.

De tweede helft begonnen we wederom aanvallend en hierdoor pakte Noa de bal op zo’n 30 meter van de goal, ze speelde Dione in die de bal direct weer terug kaatste in de loop en zo kon Noa de 0-5 inschieten. Kilder had ook gewisseld en bij Femke kwam een snelle speelster staan waar ze even aan moest wennen, maar hoe ze dit daarna oppakte was werkelijk mooi om te zien! in de 52e minuut was het Gitte die na goed storen voorin de bal voor haar voeten kreeg uit de kluts en zo de 6-0 maakte. we bleven maar voorin met bijna constant iedereen rondom hun 16 meter gebied. de druk werd zo hoog dat een goede voorzet al door Kilder zelf werd afgerond. Uiteindelijk pakte Kilder nog wel hun eretreffer doordat er zeer ligt contact in het 16 metergebied was en hiervoor een penalty werd gegeven. De verder goed keepende Mandy zat er nog met haar handen aan maar helaas net niet voldoende en dus de 1-7 een feit was. dit was ook de eindstand en met nog 1 wedstrijd te gaan op 8 december tegen SJO Oeken/Brummen M017-1 die op dit moment bovenaan staan gaan we proberen om ons taal op 21 punten te krijgen. Dit zal dan een 3e of vierde plek op de ranglijst opleveren omdat we alsnog afhankelijk zijn wat Dieren en OBW gaan doen.