Vorden, 20 mei 2018 – Er is officieel nog één competitieronde af te werken, maar voor sommige teams dient er ook nog een inhaalwedstrijd gespeeld te worden, waardoor er bijvoorbeeld in de week van 28 mei t/m 2 juni wedstrijden ingepland zijn. In deze fase volgen dus ook de beslissingen in diverse competities, waarbij er voor sommige teams bij v.v. Vorden een kampioenschap is te behalen. De JO15-1 bijvoorbeeld kan bij winst komende dinsdagavond het kampioenschap in de 1e klas behalen als er gewonnen wordt van SJO Brummen-Oeken JO15-1.

De JO19-1 had een heel fraai en spannend slot kunnen krijgen in de 1e klas, want zij staan weliswaar op een derde plaats maar zij dienen nog in te halen tegen AZC (nummer twee) en de laatste competitiewedstrijd tegen koploper Eerbeekse Boys af te werken. Bij twee keer winst zouden zij zich kampioen mogen noemen, maar om dit scenario te behalen moest er gisteren wel gewonnen worden van Warnsveldse Boys JO19-1. Het werd echter 0-0 na een zeer spannende en aantrekkelijke wedstrijd, waardoor Vorden nog wel een belangrijke rol gaat spelen in de ontknoping van deze klasse maar zelf niet meer om het kampioenschap mee doet.

Vorden JO19-2 en Vorden-Ratti JO19-3 hebben beide een plek veroverd in de bovenkant van het rechterrijtje en JO19-2 zal nog twee wedstrijden moeten spelen en kunnen dus nog iets aan het puntentotaal doen. JO19-3 is klaar met de competitie.

Bij de JO17 doet JO17-2 prima mee in de najaarscompetitie en staat inmiddels op een 4e plaats. Vorden JO17-1 moest gisteren tegen koploper SC Rheden JO17-1 en verloor met 1-3 waardoor de bloemen werden uitgereikt aan de kampioen uit de Veluwezoom. De JO17-1 staat in de middenmoot in de 1e klas en moet nog één wedstrijd spelen. De Vorden-Ratti JO17-3 staat precies in het midden en mag nog twee keer de wei in.

Vorden JO15-1 kan aanstaande dinsdag kampioen worden in haar 1e klasse. Directe concurrent Voorwaarts Twello JO15-1 verloor namelijk van middenmotor PAX JO15-1 en zodoende staat de ploeg van trainer Dion Kruip alleen bovenaan met een wedstrijd extra te spelen. Wint JO15-1 komende dinsdagavond om 19.00 uur in Vorden van SJO Brummen-Oeken JO15-1 dan zijn zij kampioen, mocht dit niet lukken dan kunnen zij komende zaterdag uit tegen Reunie JO15-1 de titel behalen.

De JO15-2 heeft gisteren keurig gewonnen van Witkampers JO15-2 en wie weet kunnen ze volgende week tijdens de laatste wedstrijd nog een mooie wedstrijd spelen tegen Basteom JO15-1 en de laatste plaats verlaten. Vorden-Socii JO15-3 zat op kampioenskoers en werd gisteren in Zelhem aangemoedigd door Sidney met vuurwerk en een prachtige spandoek. Jammer genoeg werd er verloren met 5-3 van Zelos JO15-3 en staan zij nu nog wel bovenaan, maar heeft DZC JO15-9 de beste papieren.

De meiden van de MO19, MO17, MO15 en MO13 spelen in hun competities allemaal prima mee. De MO19-1 en de MO15-1 hadden zelfs nog kampioenskansen maar na de 1-1 van JO19-1 tegen AZSV gisteren liggen de meeste kansen nu bij VIOS Beltrum MO19-1. De MO17-1 speelt in de zware 1e klas en veroverd een keurige plek bovenaan in het rechterrijtje. De MO15-1 had gisteren de belangrijke wedstrijd tegen concurrent Blauw-Wit op het programma staan, maar verloor deze jammer genoeg. Nog steeds zijn er in theorie kampioenskansen, maar de Hoven en Blauw Wit staan er nu het beste voor. De MO13-1 won gisteren netjes van Lochem en staat op een vijfde plaats en met nog twee wedstrijden te gaan zit er wellicht een top drie notering in.

Bij de pupillen hebben de vier JO13 teams het prima gedaan. De JO13-1 heeft een prachtige 8e plaats behaald met ruime afstand op de vier ploegen (Longa ’30, Ruurlo, Sc Enschede en de Tukkers)  onder hun. Volgende week mag het dit zeer geslaagde seizoen in de hoofdklasse afsluiten tegen kampioen Tubantia JO13-1 en wie weet kan het team van trainer Bram Oplaat nog een plaatsje stijgen … De JO13-2 draait in de 3e klas uitstekend mee en is inmiddels uitgespeeld en staat tussen de 1e teams van Basteom, Voorst en SC Klarenbeek keurig op een 3e plaats. De JO13-3 en JO13-4 hebben beide een plek veroverd in de subtop in hun klasse’s en kunnen wellicht in de komende 2 wedstrijden nog een paar fraaie wedstrijden afleveren en zodoende een plekje stijgen.

Bij de JO11 heeft v.v. Vorden dit seizoen met vijf teams mee gedaan in de competitie. De JO11-1 zit in een zware 1e klas met maar liefst 14 teams en moeten nog drie wedstrijden spelen. Zij staan nu met voornamelijk 1e jaars spelers op een vijfde plaats en laten tegenstanders als FC Zutphen JO11-1, Longa’30 JO11-1 en vv Dieren JO11-1 achter zich. De JO11-2  heeft nog twee wedstrijden te gaan en dat zijn mooie uitdagingen tegen SDZZ en GSV JO11-1. JO11-3 heeft het heel moeilijk in de nieuwe 3e klas, maar speelt met hoofdzakelijk 1e jaars toch keurige wedstrijden. Wie weet kunnen ze nog hun eerste punten pakken in de laatste twee wedstrijden. De JO11-4 speelt prima in de subtop en heeft vijf van de zeven wedstrijden gewonnen. Zij spelen nog twee wedstrijden en hebben o.a. nog een mooie pot tegen het eveneens op de 4e plaats staande Eerbeekse Boys voor de boeg. De JO11-5 moest richting Twente en staat tussen diverse tukkers op de 8e plaats. Nog één wedstrijd tegen Holten en zij kunnen hun competitie ook op een fraaie wijze afsluiten.

Bij de JO9 (1-2 en 3) en de JO8 (1) worden sinds dit seizoen geen uitslagen en standen meer bij gehouden door de KNVB.