Verrassend of toch voorspelbaar? Speelronde 22 werd vrijdagavond afgetrapt door RKC Waalwijk tegen Fortuna Sittard. Mats Seuntjes deed zijn oude werkgever pijn door met 3-1 te winnen. FC Volendam verraste misschien wel door te winnen van Vitesse. En Bayern Munchen, dat snel met 10 man kwam te staan, verloor van Borussia Mönchengladbach.

Jelle Klein Kranenbarg weet dit, tot nu toe, prima te voorspellen. Osasuna – Real Madrid voorspelde hij helemaal goed. Bij FC Volendam – Vitesse en Borussia Mönchengladbach – Bayern Munchen scoorde hij, net als heel veel anderen, maar 2 punten. Maar bij de overige wedstrijden was het 5 of 7 punten. Hierdoor staat Jelle aan kop. De voorsprong is wel minimaal. De top 25 staat op 10 punten van elkaar en vandaag zijn er nog 5 wedstrijden te spelen.

Erik Oldenhave staat op plek 2. Hij voorspelde Osasuna – Real Madrid en Newcaste United – Liverpool helemaal goed. Doordat hij verder iets minder scoorde heeft hij nu 36 punten. Germa ten Duis staat 3e met 34 punten.

Zoals gezegd vandaag nog 5 wedstrijden te gaan. En met een top 25 op 10 punten van elkaar kan er nog heel wat gebeuren. Vanavond om 22.00 uur weten we wie de weekwinnaar is geworden.

Klik hier voor de tussenstand