Er stond een fraaie voetbalzondag op het programma gisteren en gelukkig waren de weergoden de v.v. Vorden goed gezind en kon het allemaal doorgang vinden. Voorafgaand aan de wedstrijd Vorden tegen Warnsveldse Boys werd allereerst Jan Visser gehuldigd als ‘lid van Verdienste’ door zijn jarenlange inzet als leider, bestuurslid, dinsdagploeglid en uitvoerder van vele werkzaamheden op ons Sportpark. Samen met zijn vrouw Annie werd Jan Visser daarom in het zonnetje gezet en kreeg hij voorafgaand aan de derby de bijbehorende oorkonde overhandigd (zie foto hieronder). Na afloop van de wedstrijd was er een gezellige party gepland met DJ Ti-Tom en volkszanger Mike, maar daarvoor was er nog even aandacht voor onze scheidende trainer Michel Feukkink. Voor zijn inzet, betrokkenheid, clubgevoel en enorme v.v. Vorden PR werd Michel gehuldigd als erelid van de v.v. Vorden en kreeg hij daarmee een daverend applaus van alle aanwezigen in de kantine. Jan en Michel van harte gefeliciteerd met jullie welverdiende benoemingen!

Jan Visser

Jan kwam ongeveer 45 jaar geleden in Vorden wonen, nadat hij in de Liemers, Oud-Zevenaar om precies te zijn, was opgegroeid. Samen met zijn vrouw Annie en hun beide zoons, Edwin en Ronald, kwam hij in de jaren ’80 in contact met de v.v. Vorden en werd direct actief binnen onze club. In zijn eerste jaren was hij natuurlijk betrokken bij de jeugdelftallen van de zoons Edwin en Ronald, maar was hij ook al direct leider-coach van het 3e elftal en het 2e elftal. In de jaren ’90 werd hij bestuurslid van onze vereniging en tevens was hij toen ook leider van het 1e elftal. Door zijn technische achtergrond werd hij ook vaak gevraagd voor allerlei klussen op ons Sportpark en vooral toen hij met de VUT ging en overdag nog meer tijd kreeg voor zijn hobby heeft hij samen met Jan Hulshof de ‘dinsdagploeg’ opgericht. Aan ontelbare klussen zoals het entreegebouw, de bestrating tussen veld 2-3 en het hoofdveld, ballenvangers, tribune, verbouwing in 2010 enz. enz. heeft Jan zijn medewerking verleend en heeft de voetbalvereniging mogen profiteren van zijn tijd, inzet, technische kennis&kunde, betrokkenheid en clubliefde. Hij is dan ook zeer terecht benoemd tot ‘Lid van Verdienste’ en wij hopen dat hij samen met zijn vrouw Annie nog vele jaren op zondagmiddag kan genieten van het 1e elftal van v.v. Vorden!

Michel Feukkink

Acht jaar geleden kwam de in Gendringen geboren maar in De Hoven wonende Michel Feukkink bij onze vereniging als trainer van het 1e elftal in het seizoen 2011-2012. Al snel had iedereen in de gaten dat wij te maken hadden gekregen met een bijzondere persoonlijkheid, want het bleek dat hij zich veel breder en meer interesseerde in de mensen en de club an-sich als alleen het 1e elftal. Toen de prestaties er ook nog eens kwamen en wij van de 4e naar de 2e klas promoveerde ging Michel zich nog meer en meer betrokken voelen bij de club, maar voelden de leden, het bestuur, de vrijwilligers en de supporters zich ook meer en meer verbonden met Michel. Hij trainde een jeugdelftal, floot een wedstrijd bij de senioren, was aanwezig bij een sponsorbijeenkomst, hield zijn praatje na de wedstrijd met de ‘oudjes’, had altijd een gevoelig oor voor de medemens en vertegenwoordigde v.v. Vorden op de wedstrijddagen op een zeer bijzondere, open en representatieve wijze. Niet alleen voor de trainer Michel Feukkink, want daar zal aan het einde van het seizoen ook zeker nog aandacht voor zijn, maar vooral voor de persoon Michel, zoals hij zich in de afgelopen acht jaar in de vereniging heeft gepresenteerd en aanwezig is geweest heeft het bestuur besloten om hem te benoemen als Erelid van de v.v. Vorden. Een titel die hij dik en dik heeft verdiend!