Vorden, 15 juni 2018 – Afgelopen seizoen heeft de seniorencommissie een extra team (Vorden 4) ingeschreven in de competitie en zodoende kwam het totaal aantal seniorenteams op 6. Het komende seizoen zal er wederom een extra seniorenteam worden ingeschreven, aangezien de selectie met drie elftallen in de competitie gaat spelen. Dit houdt in dat de seniorenafdeling voor het seizoen 2018-2019 bestaat uit 7 zondagseniorenteams, 1 damesteam voor de zondag en 1 45+ team voor de vrijdagavond. Voor de trainingen in de voorbereidingsperiode, die op zondag 12 augustus zal beginnen, zullen onderstaande 49 spelers worden uitgenodigd voor de selectie (1, 2 en 3). Halverwege september, 2 weken voor de start van de competitie, zullen de trainers de uiteindelijke elftalindeling bekend gaan maken (Vorden 1-16, Vorden 2-15 en Vorden 3-16), waardoor er 2 spelers zullen afvallen richting 4e en/of 5e elftal.

Naast de vijf nieuwe gezichten uit de JO19-1, Bart Bouwmeester, Dieuwerd Smid, Luc Smit, Sander Eggink en Michel Cornelis, maken wij in het nieuwe seizoen in de selectie ook kennis met een nieuw gezicht in de goal. De 18-jarige keeper uit Lochem, Calvin Warners, komt over van Sportclub Lochem en gaat komend seizoen bij Vorden keepen. Wij hebben afscheid genomen van de 21-jarige Siebren Bijenhof, die vier jaar in het 1e elftal heeft gespeeld en een jaar geleden tijdens de voorbereiding in een bekerwedstrijd tegen RKZVC ernstig geblesseerd raakte. Siebren is verhuisd naar Hengelo (ov) en heeft besloten een jaartje te stoppen met voetballen. Ook heeft Guido Beernink de v.v. Vorden verlaten, want hij gaat na een jaar in de selectie te hebben gespeeld, de uitdaging aan bij RKZVC in Zieuwent.

Van de 49 uitgenodigde spelers zijn er op dit moment drie spelers langdurig geblesseerd, nl. Daan Wiegerinck, Stijn Wentink en Bart Bouwmeester. Alle drie hebben een persoonlijk hersteltraject uitgestippeld en zullen tijdens de revalidatie gewoon deel uit blijven maken van de selectie. Ook in het 4e elftal is er in de persoon van Arnold Norde een langdurig geblesseerde speler en ook hem wensen wij net als Daan, Stijn en Bart heel veel sterkte met het herstel en succes met de revalidatie.

Het 1e elftal gaat werken met een selectie van 15 voetballers, 1 keeper en een reservekeeper in de persoon van de 17 jarige Esli Lindenschot van de JO19-1. Het 2e en 3e elftal gaat werken met respectievelijk 15 en 16 spelers. De trainingsavonden voor het 1e en 2e elftal zijn op dinsdag en donderdag om 20.00 uur waarbij René Nijenhuis als assistent van Michel op dinsdagavond aanwezig zal zijn en Marc Rouwen als assistent van Luc Feukink op donderdagavond. Het 3e elftal traint op donderdagavond om 20.00 uur en wij zijn nog druk bezig om de invulling van de technische staf rond te krijgen.

Selectie 2018-2019