Gisteravond werd de laatste wedstrijd in speelronde 4 afgewerkt. Feyenoord versloeg in de eigen Kuip Heracles Almelo. Deze wedstrijd stond op het programma voor zondag 12 september, maar werd op verzoek van Feyenoord verplaatst naar gisteren. Reden hiervoor was het Conference League duel dat de Rotterdammers op 14 september moesten spelen tegen Maccabi Haifa in Israël.

Nu speelronde 4 in zijn geheel is gespeeld kan Hugo van Ditshuizen worden aangewezen als weekwinnaar. Met het kleinst mogelijke verschil bleef hij Jurre Heij net voor. Gijs van Ditshuizen staat daar weer één punt achter, die op zijn beurt Rob Enzerink weer net voorblijft. De Schoppertjes noteren wederom een Top 5 klassering.

Vanavond staat AZ tegen Fortuna Sittard op het programma. Met deze wedstrijd wordt niet alleen de winnaar bekend van speelronde 2, maar weten we ook wie de 10 winnaars zijn van de 1e periode.

Verder speelt vanavond Ajax tegen Willem II, de eerste wedstrijd van speelronde 15 gespeeld.