Vorden, 9 september 2018 – ‘Zi-j kunt het wel hebben over extremere weersomstandigheden en dat ut steeds harder geet stormen,  maor dissen waait niet meer umme!’ …. was één van de reacties van een bezoeker aan ons Sportpark gisterenmiddag, toen hij de nieuwe ballenvanger zag staan die zojuist was geplaatst en gemonteerd achter het doel van het hoofdveld bij de kantine. Hoofdsponsor Barendsen Staaltechniek Vorden (BSV) heeft gisteren namelijk een prachtige constructie geplaatst, waarmee de club niet alleen een noodzakelijke vervanger heeft voor het omgewaaide exemplaar tijdens de januaristorm in dit jaar, maar ook een waar visitekaartje heeft gekregen met daarbij de mogelijkheid tot 144 meter reclame uiting.

In samenwerking met enkele vrijwilligers, waarbij de naam van Johan Verstege zeker genoemd dient te worden aangezien hij in de afgelopen weken ook heel veel voorbereidings-, uitmeet- en stortwerk heeft verricht, begon gisterenmorgen in alle vroegte de montageploeg onder leiding van Henri Barendsen met de opbouw van de ballenvanger. Met behulp van groot materieel werden eerst de zes ruim vijf meter hoge palen geplaatst, waarna de dwarsbalken werden gemonteerd. Toen het geraamte stond kon de grote kraanwagen vertrekken en werd er verder afgemonteerd met behulp van een steiger en een kleinere kraanwagen. Toen vanaf 11.00 uur er ook nog eens wedstrijden werden gespeeld, moest daar natuurlijk rekening mee gehouden worden maar door afzetlint, dranghekken en een speciale ingangsroute via de zijkant van de kantine werd de veiligheid in acht genomen.

Aan het einde van de middag werd de ballenvanger letterlijk in functie genomen, toen namelijk het net er ‘in’ werd gespannen en als test ff een balletje tegenaan werd geschoten. Men was tevreden, keken nog een keer met half samengeknepen ogen omhoog, leunend tegen de aan beide kanten enkele meters lange hekwerk en zagen dat het goed, recht en keurig opgeleverd was en met een lekker gevoel werd er moe maar voldaan een biertje gedronken op deze geslaagde dag.

In de komende 2 weken worden de overige borden allemaal geplaatst en zal tijdens de eerste thuiswedstrijd van het 1e elftal op zondag 23 september de ballenvanger officieel in gebruik worden genomen.