Betaald voetbalvereniging De Graafschap heeft besloten om samen met 10 andere BVO’s een ‘Bijzondere Eredivisie’ op te richten voor G-voetballers en voetbalsters. De nationale competitie voor G-voetballers wordt in toernooivorm gespeeld. Een team in het veld telt zeven spelers. Er komen telkens vier ploegen bij elkaar in een van de stadions van de clubs om een aantal wedstrijden te spelen. Er zijn zes tot acht speeldata, te beginnen in september en oktober en daarna in maart en april. De Graafschap heeft tijdens de Achterhoekse Unieke Spelen in Aalten, waarbij ook enkele G-teams uit de Achterhoek aan mee hebben gedaan, spelers en speelsters gescout voor het nieuw te vormen G-team en daarvoor is ook de v.v. Vorden speelster Laurie Uenk uit gekozen. Afgelopen zaterdag mocht zij samen met haar ouders naar stadion de Vijverberg waar zij een contract mocht ondertekenen, kleding kreeg overhandigd en haar eerste training kreeg.

‘Natuurlijk waren wij blij verrast toen er twee weken geleden een telefoontje uit Doetinchem kwam, waarbij Laurie werd uitgenodigd voor deze bijzondere dag bij de Graafschap. Maar wij hebben het eerst goed met haar besproken en bekeken of zij het ook echt wel zou willen en of zij het ook leuk zou vinden. Dat was zeker het geval als zij maar wel gewoon bij v.v. Vorden mocht blijven spelen!’ aldus vader Dick Uenk wie ook vanaf het begin in 2017 bij v.v. Vorden wekelijks actief is rondom het G-team van onze club.

Laurie kreeg op haar ‘scoutingsrapport’ twee duidelijke kenmerken en eigenschappen te zien en hierop is zij dan ook in beeld gekomen bij de Graafschap : Enthousiasme en Spelplezier! En dat kunnen wij vanuit v.v. Vorden alleen maar beamen want iedere training en wedstrijd is Laurie ook bij v.v. Vorden nadrukkelijk van de partij en is zij niet alleen voor haar zelf maar ook voor haar teamgenoten en de begeleiding een ware stimulator.

Laurie, van harte gefeliciteerd namens v.v. Vorden en heel veel plezier en succes gewenst bij de Graafschap!

Afgelopen zaterdag was de grote dag voor Laurie en mocht zij officieel het contract ondertekenen samen met trainer Boudewijn Inja. Vader (en zaakwaarnemer 🙂 ) Dick Uenk was natuurlijk ook van de partij en schoot onderstaande foto’s: