Maandag 24 september – Afgelopen vrijdag zijn wij met 34 leden van de club van 50 naar Hengelo geweest. Wij werden met koffie en cake welkom geheten bij De Feestfabriek. De Feestfabriek is organisator van o.a. De Zwarte Cross en Manana Manana. Daarnaast zijn zij de drijvende kracht achter de stichting Pak An. Het bedrijf heeft 3 eigenaren en Ronnie Degen (één van de eigenaren) had een prachtige prestentatie waarin hij ons met beeld en geluid meenam vanaf het ontstaan van de Zwarte Cross tot de laatste editie van Manana Manana. Er werden ook beelden getoond van verschillende stunts die er geweest zijn.

Er werd nog stilgestaan bij het rampjaar (2010) met enorme stormschade en een dodelijk ongeval bij een kermisattractie. Naast vele andere bijzondere zaken werd ook de samenwerking met Amnesty toegelicht. Dit heeft o.a. geleid tot de naked run (zie foto) in 2013.

Na enkele jaren van samenwerking met Flügel hebben zij besloten een eigen drankje op de markt te brengen die de volgende slogan kreeg:
Zonder smering loopt alles naar de tering.

De drank werd Nozem Oil genoemd en is in diverse verpakkingen bij slijterijen en supermarkten te koop.

Na een drankje werden wij rondgeleid door het bedrijf en na het bedanken van Ronnie gingen wij weer naar ons clubhuis.

Hier werden enkele suggesties besproken waaraan de bijdrage van de club van 50 besteed zou kunnen worden. Uiteindelijk is besloten dit jaar onze bijdrage, met het oog op de ontwikkelingen rondom de middelbare school en eventuele daarbij te ontwikkelen sportpark, te reserveren.

Er  werd ook nog uitgebreid gesproken over het werven van nieuwe leden voor de club van 50 om een natuurlijk verloop op te vangen en een gewenste toename van het aantal leden te realiseren.

Ab Hartelman had deze avond al een introducee (Hans Jansen) meegenomen. Hans was zo enthousiast dat hij direct lid geworden is.

Van harte welkom Hans.

Lijkt het je ook leuk om onze mooie club te steunen, ieder jaar een gezellige avond te hebben en mee te beslissen over investeringen die ten goede komen aan de club? Neem dan contact op met Ab Velhorst (06 22560844), Edwin Schooltink (06 29479192) of William van der Veen (06 16474380).