Komende zondag speelt Vorden 1 haar eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2020-2021 en moet het afreizen naar Malden (Nijmegen) om het op te nemen tegen Union. Deze Maldense vereniging heeft gezamenlijk met alle nijmegse voetbalverenigingen een ‘Corona-protocol’ opgesteld waarbij er besloten is om geen toeschouwers en supporters van de ‘uitploeg’  toe te laten tijdens de wedstrijd van het 1e elftal. Dit houdt in dat komende zondag het niet mogelijk is om als Vordense supporter of toeschouwer aanwezig te zijn bij de wedstrijd Union 1 – Vorden 1 en alleen de spelers, de staf en 3 bestuursleden (vertegenwoordigers) toegang hebben tot het Sportpark in Malden. Hieronder is de reden en de regelgeving van Union weer gegeven zoals het bij deze club op de website staat vermeld.

De Nijmeegse voetbalverenigingen, verenigd in de FAN (Federatie Amateurvoetbalverenigingen Nijmegen) hebben afspraken gemaakt over het gebruik van kleedkamers en douches in verband met het coronavirus. Daarnaast beschikken wij bij Union ook nog eens niet over het grootste deel van onze kleedkamers vanwege renovatiewerkzaamheden. Om deze redenen kunnen we bezoekende teams en supporters helaas niet ontvangen op de normale wijze.

De komende tijd – in ieder geval tot eind september – gelden de volgende maatregelen. Die zijn nodig om aan de overheidsregels te kunnen voldoen:

Op wedstrijddagen

• Union 1 (mannen) en hun tegenstander: Gebruik van kleedkamers en douches is toegestaan. Ook hier geldt de 1,5 meter regel en mogen slechts 2 personen tegelijk douchen. We kunnen ook slechts drie bestuursleden van de bezoekende vereniging ontvangen.
  • Publiek van uitspelende verenigingen kunnen we NIET toelaten op ons sportpark.

Uiteraard geldt dit niet voor de begeleidende stafleden.