Afgelopen zaterdag heeft de eerste activiteit van het jaar weer plaats gevonden bij v.v. Vorden, want voor de 28e keer is wederom de flessenactie georganiseerd. Met maar liefst 21 jeugdteams en in totaal zo’n 275 jeugdvoetballers, -voetbalsters en leiders en trainers is er in 2,5 uur tijd in de bebouwde kom van Vorden en Wichmond zoveel mogelijk statiegeldflessen opgehaald. In samenwerking met Albert Heijn ‘Wilbert&Yvonne Grotenhuys’ zijn daarna alle kratten bier, Pet(frisdrank)flessen en overige statiegeldflessen ingeleverd en kon er uiteindelijk weer een fraai bedrag in de clubkas gebracht worden (1600 euro!). De beide organisatoren, René Nijenhuis en Wilbert de Leeuw, waren zeer content met de samenwerking met de ‘dinsdagploeg’ en waardeerden ook de ondersteuning van Warme Bakker van Asselt (oliebollen en chocolademelk voor alle deelnemers) en konden zodoende s’middags om 14.00 uur alweer tevreden terug kijken op dit evenement.

Maar de flessenactie is niet alleen financieel een succesvol evenement, want het heeft ook zeer zeker een verbindend karakter. Het is in de voetbal loze winterstop ook altijd een moment dat je als team, ploeggenoten en mede leden van v.v. Vorden elkaar weer tegen komt en gezamenlijk op pad gaat. Ieder jaar weer merkt de organisatie dat de opkomst van de jeugdleden erg hoog ligt, want iedereen vindt het ook gewoon leuk om ff met elkaar bezig te zijn en samen met de leiders en trainers met de auto en aanhanger of bus door de wijk te trekken en zoveel mogelijk statiegeldflessen op te halen.

Kijk hieronder naar enkele foto’s van Johan Bolink, die ook namens de gemeente Bronckhorst voor de organisatie de contactpersoon is rondom de gemeentewerf en plaatsing van containers, en ga ook ff naar zijn website voor meer foto’s (www.johanbolink.nl).