Vorden, 11 maart 2018 – Drie maand geleden is op 83-jarige leeftijd onze super supporter Johan Stapper overleden en wij hebben als vereniging afscheid moeten nemen van één van de trouwste en oudste supporter van onze club. Jarenlang was Johan een vast gezicht op zondagmorgen bij de seniorenelftallen en smiddags bij ons 1e elftal en was hij met zijn kenmerkende lach, humor en vaste opmerkingen voor iedereen luid en duidelijk aanwezig. Vandaag is het de eerste keer dat wij als v.v. Vorden het zonder Johan moeten doen. Het zal zeker wennen zijn en dus onwennig, maar de herinneringen, verhalen, foto’s en vooral muzieknummers zullen ervoor zorgen dat hij op zondag altijd ‘onder ons’ blijft op ons Sportpark.

Dat Johan Stapper na zijn overlijden niet uit onze gedachten zal verdwijnen binnen onze club komt ook door diverse naamgevingen in bijvoorbeeld de kantine en op onze website. Zo is in overleg met Johan en zijn familie besloten dat zijn naam verbonden zal blijven aan de uitslagenpagina op onze website. De ‘Johan Stapper uitslagenservice’ is in 2013 bij het vernieuwen van de website gelanceerd en zal dus nu nog steeds aan de linkerkant op onze homepage zichtbaar blijven. Ook is het Johan Stapper standenbord van het 2e elftal aanwezig in de kantine en heeft hij vlak voor zijn dood besloten om een 10-jarig lidmaatschap van de ‘Club van 50’ te realiseren, inclusief bordje en financiële bijdrage ….!

Johan Stapper was verknocht aan zijn club v.v. Vorden en andersom werd op zondag het beeld en de sfeer bij  v.v. Vorden voor een groot gedeelte beïnvloed door de aanwezigheid van Johan;  v.v. Vorden en Johan hoorden gewoon bij elkaar! Zondag 11 maart is de eerste volledige voetbalzondag dat wij het zonder Johan moeten doen, is het de eerste zondag dat hij smorgens niet meer vanaf het bankje commentaar geeft op de scheidsrechter bij Vorden 6, de keeper van het 5e vertelt hoe hij dat schot tegen had moeten houden, de rechtsback van Vorden 4 aanmoedigt om er wat steviger in te gaan, de spits van het 3e mee geeft hoe hij die bal in het netje moet prikken en de spelers van Vorden 2 naar voren schreeuwt en maar blijft herhalen ‘val die jongens toch eens an’ en ‘spul die bal noe eens naar veuren hei-j hei-j ……’

Het wordt onwennig zonder Johan en een waar gemis, maar vergeten doen wij hem zeker niet!