Ieder seizoen worden vele wedstrijden op ons sportpark gespeeld en gelukkig lukt het ons als vereniging om vrijwel iedere wedstrijd te voorzien van een scheidsrechter. De wedstrijden tot en met de JO10 worden geleid door een spelleider. Meestal is dit een trainer, leider of ouder van desbetreffend team. Vanaf de JO11 staat er een echte scheidsrechter op het veld.

Bij de wedstrijden van de JO11 en JO13 is dat veelal een jeugdspeler van onze verenging, die voorafgaande aan zijn eigen te spelen wedstrijd een wedstrijd van een ander team in goede banen leid.

Onze huidige groep jeugdscheidsrechters bestaat uit 6 leden. Om deze groep een goede basis te bieden voor een mogelijke verdere toekomst als scheidsrechter geven we hen de mogelijkheid om de cursus pupillenscheidsrechter te volgen. Deze cursus zal medio september op ons eigen sportpark worden gegeven. De definitieve data wordt eind juli bekend. In twee cursusavonden (18:00 tot 20:30 uur) zullen zij de basisvaardigheden aangeleerd krijgen door een docent vanuit de KNVB Academie.

De cursus bestaat uit 2 theoretische bijeenkomsten van 2,5 uur. Het praktijkgedeelte, tussen de beide bijeenkomsten, bestaat uit 2 stagewedstrijden bij onze eigen vereniging. Tijdens de opleiding krijg je om de 4 dagen via de app een aantal quizvragen voorgelegd. Deze kan je beantwoorden wanneer het jou uitkomt; dit kost je maar een paar minuten.

De cursus bied plaats aan maximaal 18 personen. Wie lijkt het leuk om net als deze 6 jeugdscheidsrechters af en toe op zaterdag een wedstrijd te fluiten en zou dus ook willen aansluiten bij deze cursus? Deze cursus wordt niet ieder jaar aangeboden, dus nu is wellicht het juiste moment om in te stappen. Geïnteresseerde jeugdleden (of ouders) kunnen zich opgeven bij Martin Leegstra, 06-38333103 of jeugd@vvvorden.nl