Bij Pasen denken veel mensen aan bergen chocolade-eitjes, een lekker, uitgebreid paasontbijt en één, voor sommigen zelfs twee, welkome vrije dagen. Pasen is echter het belangrijkste christelijke feest en draait om de kruisiging en wederopstanding van Jezus Christus. Pasen zelf valt op zondag en is in feite de dag dat Jezus uit de dood herrees. Die wederopstanding moet Hans Houwen hebben geïnspireerd deze speelronde. Hans kende een goede start in de Voetbalpool en met de weekwinst in speelronde 5 pakte Hans zelfs de koppositie in het algemeen klassement. Echter na die speelronde kwam de vormcrisis en zakte Hans in het algemeen klassement uiteindelijk naar plaats 39. Tot speelronde 28 dus waar Hans bij alle wedstrijden de goede winnaar voorspelde, waarbij zelfs 4x de uitslag volledig goed was.

De eerste plaats deze speelronde moet Hans delen met Bo Waasdorp. Deze jonge trainer van de JO13-1, die na dit seizoen zijn carrière zal voortzetten als trainer bij de Graafschap, voorspelde net als Hans bij alle wedstrijden de juiste winnaar. Zowel Hans als Bo behaalden 68 punten en bleven daarmee Friso Balvert (die ook bij alle wedstrijden de juiste winnaar voorspelde) 2 punten voor. De vierde plaats deze ronde is voor Martin Leegstra en op plaats 5 vinden we Germa te Duis.

In het algemeen klassement waren er ook deze week geen verschuivingen. Koploper Bas van der Veen liep heel iets uit op zijn concurrenten en heeft inmiddels 1190 punten bij elkaar gesprokkeld. Met die 1190 punten staat Bas in het landelijke algemene klassement (33924 deelnemers) op een 21e plaats en slechts 24 punten achter op nummer 1.