Nog twee weken en we kunnen ook in de regio ‘Midden’ genieten van de welverdiende vakantie, alvorens wij bij v.v. Vorden op zondag 18 augustus weer zullen beginnen met het seizoen 2019-2020. Het nieuwe seizoen, dat zal starten met het 90-jarig jubileumfeest op 30-31 augustus en op vrijdag 20 september met een Jubileumwedstrijd, kent een aangepaste wedstrijdkalender waarin de KNVB nadrukkelijk rekening heeft gehouden met vakanties en tevens een verschil heeft gemaakt met de A- en de B-categorie. Lees hieronder de bijzonderheden van het nieuwe seizoen, de belangrijke data en overige zaken waar je nu alvast rekening mee kunt houden.

De voetbalvereniging Vorden zal in het seizoen 2019-2020 met 29 elftallen deelnemen aan de competitie, namelijk zes senioren, één 45+ team, één G-team, zeven junioren, drie meidenjunioren, drie pupillenelftallen, 8 pupillenteams en nog twee Mini F’jes. Het 1e, 2e en de JO19-1 en JO17-1 zullen in de A-categorie uitkomen, respectievelijk in de 2e klas zondag, res. 3e klas zondag, Hoofdklasse JO19 en Hoofdklasse JO17. De overige 25 teams spelen volgend seizoen in de B-categorie. De KNVB heeft voor het komende seizoen bepaald dat de A-categorie bij de jeugd een klasse is opgeschoven en daarom vallen de JO15-1 en JO13-1, ondanks dat zij in de 1e klas spelen, onder de B-categorie.

De belangrijkste datums zijn:

• Publicatie competitie-indeling A categorie is op 15 juli 2019
  • Publicatie beker-indeling categorie A is op 28 juli 2019
  • Publicatie nummering bekercompetitie categorie A is op 29 juli 2019
  • Publicatie wedstrijdprogramma bekercompetitie categorie A is op 9 augustus 2019
  • Publicatie nummering competitie categorie A is op 18 augustus 2019

• Publicatie competitie-indeling B categorie is op 15 juli 2019
  • Publicatie bekerindelingen categorie B is op 8 augustus 2019
  • Publicatie nummering bekercompetitie categorie B is op 9 augustus
  • Publicatie wedstrijdprogramma bekercompetitie categorie B is op 9 augustus 2019
  • Publicatie nummering competitie categorie B is op 18 augustus 2019

Voor de voetbalvereniging Vorden gelden de volgende datums:

• 1e training selectie (Vorden 1,2,3) op zondag 18 augustus
  • 1e training jeugd en overige seniorenteams op maandag 19 augustus/dinsdag 20 augustus (wordt door ieder elftal/team zelf bepaald)
  • 1e training op woensdagmiddag voor JO11, JO10, JO9, JO8 en Mini F’jes op woensdag 4 september
  • jubileumweekend op vrijdag 30 en zaterdag 31 augustus (inhaalwedstrijden 1e bekerronde in twee weken daarna)
  • Bekervoetbal 2e ronde op zaterdag 7 en zondag 8 september
  • Bekervoetbal 3e ronde op zaterdag 14 en zondag 15 september
  • Jubileumwedstrijd op vrijdag 20 september
  • Start competitie voor alle teams op zaterdag 21 en zondag 22 september

Bijzonderheden speelkalender 2019-2020

• Verschillende speeldagenkalenders voor de diverse poulegroottes in zowel de A- en B-categorie
  • Rekening gehouden met de wens om minder te spelen in de vakantieperiodes (volledig vrij weekend voor de B-categorie in de voorjaarsvakantie en de meivakantie, vrij weekend voor Zuid I en Zuid II tijdens carnaval en meerdere inhaal/beker momenten in de voorjaarsreeks in de B-categorie).
  • Kortere winterstop, waardoor Pasen en Pinksteren vrije weekenden zijn voor de B-categorie in deze districten
  • Er is een nationale kalender voor de 7×7 competities (hier kan van afgeweken worden op verzoek van de clubs)
  • Toevoeging Nationale Voetbaldag; een dag die volledig in het teken zal staan van voetbal. Meer informatie over de invulling van deze dag volgt later dit jaar.

speeldagenkalender-oost-2019-2020