Normaal gesproken wordt er tijdens de nieuwjaarsreceptie altijd aandacht besteed aan de jubilarissen en krijgen de 25-jarige, 40-, 50-, 60- en eventueel zelfs de 70-jarige jubilarissen de aandacht die zij verdienen. In een volle kantine worden dan de personen naar voren gehaald, krijgen zij een ‘korte’ speech en ontvangen zij de versierselen en een bos bloemen. Door de corona-maatregelen is dit echter allemaal niet mogelijk en vandaar dat wij de afgelopen maand de betreffende personen thuis ‘veilig’ de pen met inscriptie en de bos bloemen hebben overhandigd. Het is niet anders, maar het is vooral jammer omdat er dit jaar maar liefst 9 jubilarissen te noteren vielen, waaronder zelfs een 70-jarig en 60-jarige jubilaris. Deze maand zullen wij echter op de site wel aandacht besteden aan deze 9 leden en in deze laatste editie zijn het de 25-jarige jubilarissen Bart Stokman, Frank Brunsveld en Arjan Wagenvoort.

Bart Stokman

Bart Stokman is op z’n vijfde lid geworden van onze club en speelde in de jeugd vaak samen met zijn 1 jaar jongere broer Thijs. Bart was vanaf het begin een fanatiek, actief en sportief jochie en speelde dan ook altijd in de hoogste jeugdteams bij v.v. Vorden. Mede door zijn fysieke kwaliteiten maakte hij al op jonge leeftijd (17) zijn debuut in het 1e elftal en liet daarin ook merken dat hij in de duels en in de verdedigende acties direct ‘zijn mannetje’ stond. Bart pakte direct na zijn debuut bij de overgang naar de senioren een basisplaats in het 1e elftal als rechtsback en stond deze plek tot op de dag van vandaag niet meer af. In de afgelopen 13 seizoenen heeft Bart nagenoeg alle wedstrijden gespeeld (op een half jaar wereldreis na), was hij niet of nauwelijks geblesseerd en is hij na het vertrek van Stefan Eggink ook sinds 2 seizoenen de aanvoerder van het 1e elftal. De zeer sportieve en altijd correct spelende verdediger is ook zelden geschorst en in een wedstrijd op maar zeer weinig overtredingen te betrappen, terwijl hij juist vaak in de duels komt en daarin ook veel op kracht, snelheid maar vooral lichaamsbeheersing oplost. Bart is met zijn inzet, beleving en gedrag een waar voorbeeld voor zijn team en weet zich ook bij de supporters van Vorden enorm gesteund. De speler Bart Stokman, die al meer dan 300 wedstrijden in het 1e elftal achter zijn naam heeft staan, heeft de versierselen en de bos bloemen voor het 25-jarig lidmaatschap in ontvangst genomen.

Bart Stokman als 21-jarige rechtsback in duel tegen Dinxperlo in de 4e klas tijdens het seizoen 2011-2012 (links) en in een typerende ‘Stokman-actie’ tijdens de derby tegen PAX in het seizoen 2012-2013 (rechts).

Frank Brunsveld

Frank werd op zijn zesde lid van v.v. Vorden en volgde het voorbeeld van zijn broer Bas die 2 jaar ouder is dan Frank. Frank komt uit een echte voetbalfamilie, want als je bij klein Dochteren een elftalfoto bekijkt van de laatste 40 jaar dan komt er altijd wel een ‘Brunsveld’ op voor. Frank is altijd gek geweest van voetbal en van v.v. Vorden en hij is dan ook al 25 jaar als speler actief bij onze club. Eerst bij diverse jeugdelftallen en sinds 13 jaar bij de senioren, waarbij hij zowel in het 3e, 4e als 5e elftal heeft gespeeld. Frank heeft twee jaar geleden een flinke knieblessure opgelopen, maar na een langdurig maar wel succesvol revalidatietraject is hij sinds 1,5 jaar weer actief als speler en hoopt hij nu z.s.m. na de corona weer in actie te mogen komen. Ook is Frank een groot aantal jaren actief geweest binnen onze vereniging als jeugdleider en jeugdtrainer en heeft menig zaterdagmiddag een elftal (veelal de A- of B-teams) begeleidt.

Frank Brunsveld in actie voor Vorden 5 in het seizoen 2013-2014 tegen Keyenburgse Boys.

Arjan Wagenvoort

Arjan is op zijn 10e lid geworden van v.v. Vorden en kwam terecht in de D-pupillen. Nadat hij bij de junioren in de diverse elftallen had gespeeld, ging hij over naar de senioren. Terwijl het nog wel eens voorkomt dat een speler stopt na de overgang richting de senioren, is Arjan juist een voorbeeld van een speler die juist altijd is blijven voetballen en in de ‘lagere senioren’ een vaste waarde is geworden. Arjan is ook een speler wie altijd is blijven trainen en als vaste gast op de donderdagavondtraining kwam hij ook ieder seizoen een elftal hoger te spelen tot zelfs het 3e elftal dat inmiddels het 4e elftal is geworden. Velen kennen Arjan ook van de wekelijkse jeugdwedstrijden op de zaterdagmiddag, want hij is al meer dan 10 jaar actief als leider/grensrechter van een jeugdelftal. Op dit moment behoort hij bij de JO17-1, maar in de afgelopen tien jaar heeft hij ook de JO19-1 en de JO13-2 begeleidt. Arjan is een zeer gewaardeerd lid en laat zijn gezicht ook regelmatig bij andere activiteiten dan het voetbal zien en ook hij heeft de versierselen en de bos bloemen voor het 25-jarig lidmaatschap in ontvangst mogen nemen.

Arjan Wagenvoort (tweede van rechts) als leider/grensrechter van Vorden JO17-1 na het kampioenschap in het seizoen 2014-2015.