Deze wedstrijd zou eigenlijk 11 mei pas gespeeld worden. Maar aangezien er dan veel dames vol in hun examens zitten is deze wedstrijd op het laatste moment met medewerking van AZC verzet naar deze mooie zaterdagmiddag. Natuurlijk door het late verzetten konden er enkele dames niet waaronder Ilse Hissink, Mandy Rouwenhorst en Lotte Radema. Hiervoor hebben we wederom de Mo15 aangesproken waar gelukkig Marije Rietman en Amber Hulleman graag weer wilden meedoen nadat ze eerst zelf de hele belangrijke 3 punter tegen Grol hadden binnengesleept met hun eigen team. Dus met Amber en Marije er bij hadden we 4 wissels waarvan Femke al zeker na een half uur altijd in moet vallen omdat Alysia het met haar knie nog niet langer vol kan houden. Ook hadden we een (voor ons) nieuwe grensrechter weten te strikken. Ronald de Beus die vlijmscherp vlagde, wilde dit wel doen. bedankt hiervoor! De wedstrijd begon en direct was duidelijk dat hetgeen we eigenlijk al wel wisten, maar dat we aan elkaar gewaagd waren. Bij AZC zit zonder de rest tekort te doen 1 hele goede speelster die deze keer in de spits stond. Hun spelmanier was dus ook éénvoudig, bal naar voren en daar voetballen. Dit werd meerdere keren gelukkig door het zeer alerte keepen van Noa ver voor haar goal voorkomen dat AZC daar aan de bal kwam. Dus al met al redelij onder controle, we creëerden zelf echter ook weinig want hun verdediging was ook zeer solide en zonder poespas werden de ballen weer naar voren verplaatst. We hadden hier moeite mee maar bleven proberen er doorheen te komen. in de eerste helft hebben we eigenlijk een stuk of 3 halve kansen weten te creeren. echter het was AZC wat in de 16e minuut hun eerste kans meteen afmaakte. Noa die deze middag vanwege het kunstgras moets keepen was hierbij niet geheel gelukkig. Maar als je ziet wat ze de rest van de wedstrijd heeft laten zien werd haar dit zeker niet meer kwalijk genomen. Dat is het nadeel van een keeper, als een spits een fout maakt gebeurd er weinig, maar bij de keepers natuurlijk niet. Maar 1-0 was zeker te overzien en ik had zeker de hele wedstrijd nog het gevoel dat dit goed zou komen. In de rust is er natuurlijk gewisseld en werden Marije en Amber op de Links- en rechtsbuiten gezet en ging Gitte even 1 plekje terug naar de half. En Sarah en Wyke er uit.Aangezien Dione natuurlijk pas weer 2 weken uit het gips is wilde ik haar niet meer dan 60 minuten laten voetballen. Waar ze het zelf compleet mee eens was (of niet Dione!!!!!) Sarah werd dus de laatste 20 minuten weer in de spits gezet. Op dat moment speelden we ook met volle druk naar voren, Amber Moeshard en Vera moesten steeds meer inschuiven. De laatse 15 minutten moets er zelfs 1 constant voorin blijven en naast Roos Radema spelen die op de plek achter de spits speelde. Toen gebeurde er iets wat iedereen wel even liet schrikken. Femke speelde blijkbaar zo goed dat haar tegenstander dit niet kon waarderen, of zo jaloers op Femkes mooie haren dat ze er hier een paar van boven haar bed wilde hangen. Echter ze vroeg dit niet netjes maar trok zo ineens Femke ondersteboven aan haar haren en sloeg haar ook nog eens in heer nek wat flink zichtbare striemen en krassen opleverde. De scheidrechter was volgens mij ook een beetje overdonderd hierdoor en wist niet goed wat te doen. Dergelijke acties mag en kan je alleen met een rode kaart bestraffen of in elk geval, stuur haar er uit en ga met 10 man verder. Echter de scheidsrechter gaf geel wat betekende dat AZC gewoon met 11 dames verder mocht. Maar goed, Femke er uit en Dione er toch weer in. Ilse de Leeuw van rechtshalf naar de plek van Femke en Dione ook nog bij in de spits. We speelden toen 3-2-5 wat dus een constante druk opleverde bij AZC achterin. Dit was ook wel te zien dat AZC om de 2 minuten met een Krampgeval de wedstrijd liet ophouden en dat hun trainer / verzorger ‘s avonds denk ik ook we spierpijn had om met de waterzak de speelsters op te lappen. Echter voor ons zeer vervelend al dat oponthoudt. We bleven proberen en het leek allemaal niet te gaan lukken totdat Gitte de bal een keer lekker had liggen. en wat ze op trainen constant doet deed ze nu ook, en ze schoot van 25 meter de bal op de lat, helaas dus weer net niet……Dus de eindstand was 1-0 verloren wat dus totaal tegen de verhouding in was. Maar goed, deze dingen moeten we weer van leren en de volgende keer pakken wij de 3 punten weer. Dames gewoon goed gespeeld met veel inzet en strijd en beleving. Als we dat vasthouden is er niets aan de hand.