Zaterdag 11 maart lag de gehele Achterhoek en Liemers onder een witte deken van sneeuw en vandaar dat naast de vele natuurgrasvelden die reeds op vrijdagavond waren afgekeurd, ook de kunstgrasvelden uit het programma werden gehaald. Zodoende kwam de gehele jeugdafdeling van v.v. Vorden gisteren niet aan het voetballen, behalve ….. de MO20-1 en de JO15-1. Blijkbaar was er in Wehl toch nog gelegenheid om te voetballen, want de wedstrijd van de MO20-1 in Wehl ging gewoon door en aangezien de JO15-1 uit moest voetballen in Groesbeek en de velden van de Treffers niet voorzien waren van een sneeuwlaag, kwamen de spelers van de JO15-1 ook in actie.

De meiden van de MO20-1 moesten in de spannende competitie, waarin vorige week nog werd gewonnen van Kilder MO20-1, nu een minimale nederlaag (1-0) accepteren tegen Concordia Wehl MO20-1. De JO15-1 speelt na de winterstop in de 6e divisie en telt daarom naast Grol, Sp. Lochem en VIOD alleen maar onbekende en dus nieuwe tegenstanders. Zo stond gisteren een uitwedstrijd naar de Treffers in Groesbeek op het programma en aangezien in dit gedeelte van het land er geen sneeuw was gevallen, ging de wedstrijd gewoon door en moesten de spelers, staf en ouders s’morgens om 08.00 uur vertrekken naar de grensplaats onder de rook van Nijmegen. De Treffers is voor de spelers van JO15-1 natuurlijk een geweldige tegenstander met een uitstekende naam in het amateurvoetbal van Nederland. De vereniging staat natuurlijk bekend om de verrichtingen en prestaties van haar 1e elftal (2e divisie, dus 3e niveau van Nederland), maar staat ook bekend om de kwaliteit van haar jeugdopleiding en is dus op de 78e (!) plek terug te vinden op de Top 500 lijst van jeugdafdelingen van nederlandse amateurclubs. Toch liet Vorden JO15-1 zich niet van de wijs brengen en liet zien niet onder de indruk te zijn van deze nieuwe en fraaie omgeving en de uitstekende naam van deze top-amateurclub uit Groesbeek. Want in een gelijkwaardige wedstrijd, waarbij Vorden JO15-1 zeer effectief met de kansen om ging, werd een keurige 0-3 overwinning behaald en klom de ploeg van de trainers Ruud van der Linden en Dion Besselink daardoor naar een keurige gedeelde 2e plaats met 9 punten uit 4 wedstrijden. De Treffers liet dus zien dat het ook over een uitstekende ploeg beschikt, maar aangezien Vorden in de 1e helft al via Luuk de Jonge op een 1-0 voorsprong was gekomen na goed voorbereidend werk van Guus Garritsen, toonden de geel-zwarten zich ook in de 2e helft zeer effectief. Met twee vrijwel identieke doelpunten scoorde namelijk Mees Enzerink de 2-0 en 3-0 en zodoende viel dus deze wedstrijd in het voordeel van Vorden. Voor  het eerst deze competitie werd ook de ‘nul’ gehouden en dat is ook een groot compliment aan keeper Bauke klein Kranenbarg en zijn verdediging. De JO15-1 doet het dus uitstekend in deze landelijke 6e divisie en komt naast de zeven competitiewedstrijden in de komende weken ook nog uit in de kwartfinale van de Achterhoek Cup. Komende woensdagavond staat de wedstrijd tegen FC Zutphen JO15-1 op het programma en hopelijk slaagt het team erin om voor het tweede achtereenvolgende seizoen de halve finale te behalen.

Voor enkele fraaie foto’s en de drie doelpunten op film, klik hier voor het facebook-item van Damian Piekaar.

Actiefoto van de MO20-1 tijdens een thuiswedstrijd tegen ZZC’20 (archieffoto)