Bij v.v. Vorden streven wij sinds 2009 er naar om eigen juniorenspelers (vanaf 13-14 jaar) ieder seizoen in te laten stromen als pupillenscheidsrechter. In het verleden was er voor iedere E- en F- wedstrijd een scheidsrechter nodig, maar sinds 2017 is dit bij de JO8, JO9 en J10 niet meer nodig en is er sprake van ‘spelbegeleider’. Er wordt dus vanaf de JO11 met ‘echte’ scheidsrechters gewerkt en daarom hebben wij ook dit jaar weer 8 spelers bereid gevonden om bij ons te fluiten. Tevens zijn deze jongens begeleid en hebben een 2-daagse cursus gevolgd van de KNVB om zodoende nog betere bagage te hebben om wedstrijden te fluiten. Op dit moment heeft v.v. Vorden 9 pupillenscheidsrechters voor gemiddeld 3 á 4 thuiswedstrijden per week. Daarnaast zijn er nog 9 juniorenscheidsrechters vanuit de senioren wie de thuiswedstrijden fluiten van de JO15, JO17 en JO19 met gemiddeld 3 á 4 thuiswedstrijden per week (JO19-1 en JO17-1 hebben KNVB-scheidsrechter). Tenslotte hebben wij op zondag 5 seniorenscheidsrechters voor gemiddeld 2 á 3 thuiswedstrijden per week.

Hieronder staan de vijf cursisten, Milan Berendsen, Kay Hofs, Jelmer Smit, Nout Garritsen en Tom van Leijden, die van de cursusleider van de KNVB (tevens scheidsrechter in de klasse van Vorden 1 !) gisterenavond het certificaat overhandigd kregen, inclusief een KNVB-badge. Yun Wentink, Thijmen Marskamp en Gijs van Ditshuizen konden gisterenavond niet aanwezig zijn, maar mogen zich nu ook officieel pupillenscheidsrechter noemen. Wij willen ze hierbij van harte feliciteren en wensen Milan, Kay, Jelmer, Nout, Tom, Yun, Thijmen, Gijs en Tijmen heel veel plezier en succes als scheidsrechter bij v.v. Vorden!