In maart zou er in de kantine een pubquiz plaatsvinden. Door de coronacrisis kon deze helaas niet doorgaan. De organisatoren gingen niet bij de pakken neer zitten en bedachten een online pubquiz. Zodoende hoopten Mark Borgonjen, Rutger Wullink, Mikkie Steenbreker en Chantal ten Barge verbroedering te creëren in deze tijden waarin we vooral veel bij huis zitten. Dit was echter geen quiz voor één avond, maar voor 7 weken lang. Elke dag kregen de deelnemers 10 vragen op zich afgevuurd. Hoe meer antwoorden goed, hoe meer punten. Snelheid was hierbij ook belangrijk.

Op 2e paasdag begon de quiz met 160 deelnemers aan dag 1. Zowel de organisatie als de deelnemers moesten in het begin aan  het programma werken. En hier en daar probeerden mensen nog iets vals te spelen. Maar de organisatie kon dit verhelpen en na een paar dagen waren de meeste problemen verholpen. De vragen gingen van politiek naar rekenen en van sport naar muziek en van aardrijkskunde naar spelling. Zo divers mogelijk werd iedere dag de deelnemers het vuur aan de schenen gelegd. Af en toe liet de techniek ons in de steek waardoor af en toe een deelnemer vast liep en niet meer kon spelen.

De inleg was 5 euro en wekelijks kreeg de weekwinaar 5 euro en sponsorde bakkerij Hengelo de aanmoedigingsprijs. Deze prijs werd wekelijks door de organisatie bepaald. Na 50 dagen eindigde de quiz op 2e Pinksterdag. Christiaan Wichers bleek de allerbeste en hij ontving de hoofdprijs van 100 euro. Arjan Wagenvoort en Jelle Klein Kranenbarg eindigde als 2 en 3 en ontvingen ook een geldprijs van respectievelijk 50 en 25 euro.

Het overige geld a 550 euro komt ten goede aan de vereniging. Bij de laatste quizdag heeft de organisatie ook gevraagd om een eventuele vrijwillige bijdrage. Compleet verrast ontving de organisatie nog een bedrag van bijna 110 euro! Een gezamenlijk bedrag van 660 euro zal zo naar de vereniging gaan.

We willen iedereen bedanken voor de deelname aan de pubquiz en zijn erg blij om zoveel leuke, enthousiaste reacties te hebben gehoord van jullie! Ondertussen heeft de organisatie een nieuwe quiz bedacht, de VoproVo-quiz. Deze begint komende maandag en bevat 26 teams.

Hieronder een foto van de winnaar Christiaan Wichers en van de sponsor van de aanmoedigingsprijs, Rob Oplaat van Bakkerij Hengelo.