Erik Oldenhave

Vorden 1 september 2015 – Na 16 jaar in het 1e elftal te hebben gespeeld heeft Erik Oldenhave (35) besloten om een punt achter zijn carrière in de hoofdmacht van v.v. Vorden te zetten. Na het kampioenschap met het 1e elftal afgelopen seizoen, kwam hij een week later thuis tegen PAX voor het laatst binnen de lijnen en werd hij na afloop op de schouders van zijn teamgenoten het veld afgedragen. Komende vrijdagavond volgt het officiële afscheidsduel en zal er om 19.30 uur een wedstrijd van ‘Oud-Vorden 1’ – Vorden 1 op het programma staan.

Wij nodigen hierbij dan ook een ieder uit om vrijdagavond op ons Sportpark deze speciale wedstrijd bij te wonen en zodoende getuige te zijn van dit fraaie voetbalmoment waarin de meest succesvolle 1e elftalspeler tot nu toe afscheid neemt van Vorden 1.

De wedstrijd begint om 19.30 uur en er zullen drie ‘oud vorden 1 teams’ binnen de lijnen komen om het op te nemen tegen het huidige 1e elftal, waarin Erik zo succesvol zijn laatste 3,5 seizoenen heeft mee gemaakt. De eerste 25 minuten zullen gaan tussen Vorden 1 – 1998 (zie onderste foto bovenaan) en daarna komt 25 minuten het team uit 2001 binnen de lijnen en tenslotte zal het 1e elftal uit 2007 het laatste half uurtje vol maken.

Erik heeft vanaf 1996 in het 1e elftal gespeeld van v.v. Vorden en toen hij op 16-jarige leeftijd terug kwam van een 4 jarig verblijf bij de jeugdafdeling van De Graafschap mocht hij in zijn eerste seizoen alleen mee trainen en nog geen wedstrijden spelen. Het seizoen 1997-1998 was direct succesvol voor Erik, want in dit seizoen promoveerde hij met het 1e elftal naar de 4e klas KNVB door de beslissingswedstrijd tegen Sp. Brummen (uit en thuis) te winnen. In 2001 promoveerde hij met het 1e elftal naar de 3e klas, door in de nacompetitiefinale tegen GSV uit Giesbeek na penaltys te winnen. 2007 was één van zijn hoogtepunten toen hij met het 1e elftal de beslissingswedstrijd om het kampioenschap in de 4e klas wist te winnen met 5-4 nadat het 20 minuten voor tijd nog achter stond met 1-4 tegen Terborg. In 2012 was hij na een gecompliceerde blessure weer terug in het 1e elftal en promoveerde hij met het 1e elftal naar de 3e klas door de finale van de nacompetitie tegen HC’03 in Hengelo (Gld) te winnen. Afgelopen seizoen zette Erik op een geweldige wijze een punt achter zijn carrëre door met 3-3 gelijk te spelen tegen VVO in Velp en zodoende het kampioenschap in de 3e klas te behalen.

Met 3 promoties en 2 kampioenschappen is Erik de meest succesvolle speler uit de historie van het 1e elftal geweest, maar werd de teamspeler pur sang vooral bewonderd door zijn enorme wedstrijdmentaliteit, zijn prachtige traptechniek en zijn spelinzicht. Vrijdagavond trekt hij nog één keer de kicksen aan in het 1e elftal en zal hij samen met ongeveer 40 oud ploeg genoten plus oud trainers, leiders en grensrechters en zijn 20 huidige elftalgenoten met stafleden genieten van deze wedstrijd.

Om 21.00 uur zal de wedstrijd dus ten einde zijn en volgt het ‘openingsfeest van het seizoen’ in de kantine waar alle leden, jeugdtrainers/leiders, vrijwilligers, supporters voor uitgenodigd zijn. Op deze wijze zal er op fraaie wijze afscheid genomen wordt van Erik Oldenhave als 1e elftalspeler en zal er eveneens een startschot gegeven worden aan het seizoen 2015-2016.

Zie vermelding in weekblad ‘Contact’ van Bronckhorst-Noord.

Vorden_1_-_1998

Vorden_1_2001_1