Vorden, 8 oktober 2017 – Vorden 1 heeft vanmiddag haar derde nederlaag geleden in het seizoen 2017-2018 en staat met nul punten uit 3 wedstrijden samen met SDOUC onderaan in de 2e klasse I. Het was net als vorige week een wedstrijd met 2 gezichten, waarbij dit keer Vorden in de 1e helft de betere ploeg was en met een schot op de lat van Ate Barendsen het dichtste bij een treffer was. In de 2e helft waren de rollen omgedraaid en was het vooral na de 1-0 in de 52 minuut Germania wat de klok sloeg. Uiteindelijk bleef het bij 2-0 en maakte Vorden in de laatste minuut nog de aansluitingstreffer, maar het was te kort dag om een eventuele puntendeling te forceren.

Trainer Michel Feukkink was niet ontevreden over zijn ploeg deze middag, maar schrok na een goede 1e helft na de 1-0 in de 2e helft wel even van de kanteling in de wedstrijd. ‘Wij waren op dat moment de grip op het spel een kwartier lang volledig kwijt en Germania kreeg in deze fase kans op kans. Het werd dus ook 2-0, maar toen Robin een penalty stopte en dus de definitieve beslissing verijdelde, kregen wij toch weer moed en perste de ploeg er nog weer een slotoffensief uit. Uiteindelijk werd het dan ook nog 2-1 door een kopbal van Koen, maar het was jammer genoeg te laat om nog kans te maken op een puntje’.

In de eerste helft was het direct Vorden dat zich liet gelden en met twee goede acties van Daan Horstman die de achterlijn haalde werd het visitekaartje afgegeven. Vorden bleef de overheersende partij alleen ging dit niet gepaard met uitgespeelde kansen. Het was Ate Barendsen die in deze 1e helft nog een keer de lat raakte uit een gevaarlijk schot, maar beide ploegen zochten toch met een 0-0 ruststand de kleedkamers op. Ook in de 2e helft was het eerst Vorden dat weer dichtbij de openingstreffer was, want met een prima vrije trap schoot Daan Horstman de bal wederom tegen de lat. In de 52e minuut werd een vrije trap van Germania gevaarlijk ingedraaid en aangezien helemaal niemand deze indraaiende bal verroerde viel de bal zomaar bij de 2e paal binnen: 1-0.

Vorden was zogezegd de kluts ff helemaal kwijt en werd in deze fase van de wedstrijd vanuit het middenveld overklast door een tweetal slimme middenvelders bij Germania die telkens de juiste keuze’s maken door of een combinatie aan te gaan of een diepe bal te geven. Uit één van deze aanvallen werd het ook 2-0 en toen de bal terecht in de 75e minuut op de stip ging, dacht iedereen dat de wedstrijd was gelopen. Maar Robin Verstege hield deze ‘pingel’ en Vorden ging er nog een keer vol voor. Men moest het uit de tenen halen, maar het lukte alsnog om de verdediging van Germania onder druk te zetten. Natuurlijk waren zij in de omschakeling ook nog steeds gevaarlijk, maar in de 89e minuut kon Koen Oosterhuis uit een cornerbal prima binnen koppen en bracht hij met deze aansluitingstreffer nog weer spanning in de wedstrijd.

De slotfase was te kort en gezien de 2e helft was er ook sprake van een terechte overwinning, aldus trainer Michel Feukkink. ‘Maar gezien het spel in de 1e helft en de pech bij beide pogingen op de lat, had het vandaag ook nog wel anders kunnen lopen. Maar wij hebben het geluk in deze fase even niet aan onze zijde en moeten dus met z’n allen door de zure appel van drie verloren wedstrijden heen bijten en dinsdagavond tegen Groessen voor de Achterhoek Cup en zondag thuis tegen WAVV weer vol gaan voor de winst.’