gijs-scoort-1-0

Vorden 19 oktober 2016 – Vorden 1 heeft gisterenavond in de Achterhoek Cup een onverwachtse nederlaag geleden. In een poule met 3 ploegen werd er tegen 4e klasser Keyenburgse Boys met 2-1 verloren na een 0-1 ruststand. In de eerste helft was Vorden de bovenliggende partij met veelvuldig balbezit en was de 1-0 voorsprong door Ate Barendsen dan ook verdiend. In de tweede helft ging Keyenburgse Boys op zoek naar de overwinning en kwam het spel met veel duels meer in evenwicht. Keyenburg maakte de 1-1, miste nog een penalty maar won uiteindelijk door een perfecte counter met 2-1.

Keyenburgse Boys had de eerste wedstrijd ook al gewonnen van Vosseveld en zodoende is deze ploeg, die aanstaande zaterdag de derby tegen PAX speelt in de bekercompetitie, reeds geplaatst voor de 2e ronde. Vorden moet in november nog thuis tegen Vosseveld en de winnaar van deze wedstrijd zal zich ook plaatsen voor de knock-out fase van de Achterhoek Cup.

achterhoek cup 2015