veldentest

Vorden 1 september 2015 – Het regionale dagblad ‘de Stentor’ heeft net als de afgelopen zeven jaar in heel Salland en de Stedendriehoek een veldentest gehouden. Het hoofdveld van alle regionale clubs is beoordeeld op diverse onderdelen en Vorden is hiermee net op de 2e plaatst geëindigd achter winnaar Rohda Raalte. Jammer dat de Stentor een foutje heeft gemaakt door te constateren dat er geen lichtinstallatie aanwezig is, want anders had er wellicht een gedeelde 1e plaats in gezeten!

De meting heeft plaats gevonden direct na het Wim Kuijpertoernooi en dat is een extra compliment aangezien in het betreffende weekend van 22 en 23 augustus er zeer intensief is gevoetbald op  veld 1 en 2 en het op zondag 23 augustus ook nog eens erg droog en tropisch warm was gecombineerd met een straffe wind. Desondanks kwam in alle opzichten het veld van Vorden glorieus door de test en het verleidde de jury zelfs tot de opmerking ‘hier krijgt menig voetballiefhebber drie lagen kippenvel van’.

Dat niet alleen de grasmat bepalend is voor het eindcijfer blijkt wel in het commentaar dat bij iedere vereniging is gegeven met verbeterpunten zoals ingedeukte doelpalen, paddestoelen langs de zijlijn, geen strakke doelnetten en slordige reclameborden. Al met al is deze einduitslag dan ook een groot compliment voor de vele uren vrije tijd, inzet en energie die er door vele mensen in is gestoken. Vooral Johan Verstege, maar ook de veldploeg op woensdagmorgen en de lijnentrekkers op vrijdagmiddag en degene die naast Johan regelmatig deze zomer de velden hebben gesproeid verdienen een pluim en onze adviseur en aannemer zal met deze uitslag ook in zijn nopjes zijn.

De eerste indruk heeft de jury verleidt tot een prachtig rapport en zodoende verdient ook de sponsorcommissie een extra schouderklopje voor de schoon gemaakte en vernieuwde reclameborden die allemaal op een nieuw railsysteem zijn geplaatst. Maar is het ook mooi dat details zoals ‘geen graspollen rondom de doelpalen’ en ‘geen grassprieten onder de reclameborden’, ‘strakke geel-zwarte doelnetten’ en met het goedje van Johan ‘strak wit gemaakte doelpalen’ en ‘reclameborden’ allemaal hebben bijgedragen tot het cijfer 8,5 en een fraaie 2e plaats.

De voetbalclub blijft echter met 3,75 veld een tekort houden ten opzichte van de 34 teams en belast de velden dus extra veel tijdens het seizoen. Vandaar dat wij zeer flexibel en innovatief te werk dienen te gaan om ervoor te zorgen dat de grasmatjes het hele seizoen goed door komen. Zo dienen wij elkaar, dus alle spelende leden, trainers, leiders enz. scherp te houden om de volgende afspraken en regels te hanteren:

– Geen warming up in het doelmond, maar naast het doel, zowel bij de jeugd- als seniorenwedstrijden

– Kinderen die een ‘balletje willen trappen’  alleen op de oefenhoek laten voetballen

– ‘Over dwars’ trainen dus zo min mogelijk de doelmond belasten

– Iedere week bepaalt Johan Verstege welke veld (2 of 3) als trainingsveld wordt gebruikt (zie trainingsschema).

– Na de laatste wedstrijd op zaterdag en/of zondag met het gehele team de veldbeschadigingen herstellen

– Geef eens een extra schouderklopje voor al die vrijwilligers zoals de veldploeg, dinsdagploeg, verbouwers accommodatie, Johan Verstege en deelnemers klussendag.

– Trots en zuinig zijn op ons Sportpark!

hoofdveld