vorden naar ga eagles

Vorden 9 februari 2016 – Gisterenavond zijn er 80 jeugdspelers samen met ongeveer 15 leiders en ouders op uitnodiging van GA Eagles en onze hoofdsponsor Barendsen Staaltechniek Vorden naar de Adelaarshorst in Deventer geweest om de 1e divisiewedstrijd GA Eagles-FC Den Bosch te bezoeken. Op deze storm- en regenachtige avond werd vooral genoten van het prachtig verbouwde engelsachtige stadion, maar toch ook van de, ondanks de 0-0, redelijk onderhoudende wedstrijd.

Om 18.15 uur hadden alle spelers en leiders en vaders zich verzameld bij de RK kerk in Vorden en toen al schuilde ongeveer zo’n 40 man onder het mini-afdakje bij de ingang van de kerk dat bestemd is voor hooguit 20 man en beloofde het weerbeeld en de buienradar niet veel goeds. Werkelijk de gehele avond kwam de sluier regen uit de lucht vallen gecombineerd met een flinke ‘herfststorm’ en toen wij vanaf de parkeerplaats naar het typisch in een woonwijk gelegen ‘engelse’ stadion liepen werd er al terecht opgemerkt dat ook het weer deze avond ‘typisch engels’ was.

De organisatie van GA Eagles had keurig 95 kaarten klaar gelegd en om 19.30 uur mochten wij de prachtige nieuwe ‘stand’ beklimmen en een plekje uit zoeken achter het doel aan de Vetkampstraat. Heel nederland weet het al vele jaren, maar in 2010 heeft het bestuur van Go Ahead besloten om ook in de media, de marketing en via vele andere uitingen GA Eagles neer te zetten als een echte ‘engelse club’. Met de nieuwbouw van de hoofdtribune en tribune achter het doel is men daar dan ook dubbel en dwars in geslaagd. Voorzien van baksteen en veel ijzer (met ‘Craven Cottage’ van Fulham in Londen als voorbeeld) is het gelukt om werkelijk een plaatje van een stadion te creeëren en het ‘dakkappelletje’ in het midden van de hoofdtribune doet helemaal geloven alsof je je bevindt in één van de 96 voetbalstadions in het voetballand bij uitstek.

Het werd een redelijk onderhouden wedstrijd, waarbij de nieuwe rechtsbuiten van GA Eagles opzien baarde en terecht werd aangewezen als ‘Man of the Match’ alhoewel natuurlijk keeper Zwarthoed de echte held van de avond werd door maar liefst drie keer als winnaar uit de één tegen één strijd te komen en ook nog eens een ‘onhoudbare’ bal onderuit de hoek te tikken.

Om 22.00 uur liepen wij allemaal weer van het stadion naar de parkeerplaats, dwars door de volkswijk, nauwe straatjes, tunneltjes en kleine steegjes, constant voorzien van flakkerende rukwinden gecombineerd met miezer regen, om met een echt voetbalgevoel terug te keren naar Vorden.

Wij willen hierbij onze hoofdsponsor Barendsen Staaltechniek Vorden BV samen met haar leverancier Elsinghorst Staal en natuurlijk GA Eagles van harte bedanken voor deze geste en deze mooie ‘engelse’ voetbalavond.

go-ahead-eagles-fc-den-bosch

adelaarshorst hoofdtribune