Vorden, 4 juli 2018 – Normaal gesproken worden de kampioensteams gehuldigd tijdens de afsluiting van het Wikee de Vikingtoernooi in het laatste weekend van het seizoen, maar dit keer was het JO15-1 team niet in de gelegenheid en had een andere voetbalactiviteit. Afgelopen zaterdag hield de ploeg de afsluitende BBQ samen met de begeleiding en de ouders en daar was tussen de cola en de satéstokjes door alsnog de gelegenheid om de kampioenen in de voorjaars 1e klasse te huldigen. Met het ophangen van de medailles was er voor iedere speler een woordje en werd het team als geheel nog even op de foto gezet. Ook trainer Dion Kruip hield een mooie speech waarin vooral de enorme drive, positieve inzet en ‘gewoon een hele fijne groep om mee te werken’ duidelijk naar voren kwam.

De KNVB heeft afgelopen seizoen voor het eerst besloten om de 8 1e klasses in de afdeling Oost (Zwolle-Salland-Apeldoorn-Veluwe-Achterhoek/Liemers-Arnhem-Nijmegen-Betuwe) niet in te delen in een jaarcompetitie, maar halverwege het seizoen na 10 wedstrijden de 88 ploegen op sterkte opnieuw in te delen. De eerste vier ploegen van iedere 1e klasse werden in 3 zogenaamde promotie 1e klasse’s ingedeeld en zij speelden om 6 promotieplaatsen (eerste 2 van iedere promotie 1e klasse) voor de drie Hoofdklasse’s . De overige 56 clubs werden na de winterstop ingedeeld in 5 ‘gewone’  1e klasse’s. Vorden JO15-1 speelde voor de winterstop in de najaarscompetitie richting Twente en moest o.a. tegen Victoria Enschede, Bon. Boys uit Haaksbergen en Twenthe Goor. In een flink aan elkaar gewaagde competitie werd het team van trainer Dion Kruip uiteindelijk 7e met 13 punten uit 10 wedstrijden en speelde het tegen Ruurlo wellicht wel de mooiste wedstrijd van het seizoen met een geweldige 4-4 als uiteindelijk uitslag.

In de voorjaarscompetitie werd JO15-1 ingedeeld richting Apeldoorn/Deventer en moest het aantreden tegen o.a. Voorwaarts Twello, Groen Wit Apeldoorn, Kon. UD Deventer en Helios Deventer, maar ook tegen buurtclubs als PAX, Reunie en Brummen. Vorden JO15-1 begon in Maart met twee gelijke spelen tegen FC Winterswijk en Voorwaarts Twello, maar kwam uiteindelijk in de ‘winning mood’ en won van de overige 9 tegenstanders met duidelijke cijfers en goed voetbal. Tijdens de inhaalwedstrijd op donderdagavond tegen Brummen/Oeken werd uiteindelijk het kampioenschap behaald en kan de ploeg met tevredenheid terug kijken op een fraai seizoen 2017-2018.

Op de achterste rij staan Jeroen Oonk (Leider/Coach) en Dion Kruip (half zichtbaar – Trainer)

Middelste rij v.l.n.r. Ties, Nick, Tomas, Jens, Bob, Sander, Sander, Sven, Nosha, Bram

Voorste rij v.l.n.r. Thijmen, Tom, Sem