2129

Vorden 25 april 2015 – Vandaag zijn er al enkele beslissingen gevallen in de diverse competities. Bij het 1e elftal heeft RKZVC 0-0 gespeeld tegen Varsseveld. Dit houdt in dat het 1e morgen ook aan 1 punt genoeg heeft om kampioen te worden. Bij  de pupillen zijn Vorden E3 en F3 kampioen geworden en ondanks een 0-2 verlies van A1 heeft dit elftal zich vanmiddag wel veilig gespeeld in de 1e klas. Vorden D1 heeft vanochtend met 4-0 gewonnen van Grol D1 en stelde daarmee de 2e plaats in de 1e klas veilig. Deze plek houdt in dat Vorden D1 in de gelegenheid is om volgend seizoen in de hoofdklasse te voetballen. Vorden B1 blijft door een 4-0 overwinning op kampioenskoers en Vorden C1 heeft met 2-1 gewonnen van Sp. Brummen C1 en houdt zodoende nog een kansje om zich te handhaven in de 1e klas.

Vanochtend won Vorden D1 in een prima wedstrijd met maar liefst 4-0 van Grol D1 en daarmee stelde het in haar debuutjaar in de 1e klas de 2e positie op de ranglijst veilig. Aangezien er bij de D-pupillen volgend seizoen een klasse extra wordt gecreëerd kan naast de kampioen van de 1e klas (DZC’68 D1) ook de nummer twee van de ranglijst promoveren. In de komende weken zal de TJC besluiten of er gebruik gaat worden van deze promotiekans, maar in ieder geval is het een uitstekende prestatie van de spelers en trainers Peter Jansen, Dick Wesselink en Udo Heij dat Vorden zo’n uitstekend seizoen hebben gedraaid en gerenommeerde clubs als Grol, SDOUC, Sc. Dieren, Varsseveld en VIOD onder zich heeft weten te houden.

Even later werden zowel Vorden E3 en Vorden F3 kampioen in haar klasse. Beide teams wisten ruim te winnen en konden op de één na laatste speeldag de kampioensvlag hijsen.

s’Middags heeft Vorden A1 zich veilig gespeeld in de 1e klas, ondanks het verlies van 0-2 tegen Sp. Groessen. Vorden B1 heeft met 0-4 gewonnen van Cupa/Wilp en blijft een punt voorsprong houden op de nummer twee, Gorssel, en heeft dus nog steeds de beste papieren om kampioen te worden. Vorden C1 heeft het onderin de 1e klas nog weer spannend gemaakt, want zij hebben met 1-2 gewonnen van Brummen C1.

Tenslotte werd vanavond in de competitie van het 1e elftal de vooruitgespeelde wedstrijd RKZVC tegen Varsseveld afgewerkt. Bij verlies van RKZVC mocht Vorden 1 zich al kampioen noemen, maar de wedstrijd eindigde zoals het begon, 0-0. Hierdoor heeft Vorden 1 morgen ook aan een gelijk spel genoeg om kampioen te worden.

Kijk voor een fraaie fotoreportage op de site van Rob Immink (zie menu fotos)

Vorden f3 kampioen

Vorden E3 kampioen