Vorden, 20 februari 2017 – Door beide met 1-0 te winnen van FC Eibergen hebben zowel Vorden JO17-1 (B1) en het 2e elftal in de resp. 1e klas en res. 3e klas een goede kans gecreëerd om de 2e periode te behalen. Vorden JO17-1 won zaterdagmiddag van FC Eibergen JO17-1 en komt zodoende na 14 wedstrijden op een keurige 5e plaats te staan en haalde de fusieclub uit Twenterand ook op de stand in. Vorden 2 moest zondagmorgen aantreden tegen koploper FC EIbergen 2 en door een benutte penalty van Jeff Böhmer won ook dit elftal van v.v. Vorden met 1-0. Ook zij zijn inmiddels gestegen naar de 5e plaats en hebben, net als Vorden JO17-1,  een goede kans om de 2e periode te winnen.

Bij Vorden JO17-1 is de situatie het meest duidelijk. Koploper Grol JO17-1 heeft al de 1e periodetitel behaald en doet zodoende niet meer mee in de stand om de 2e periode. In deze periode, die over 7 wedstrijden gaat, staat op dit moment VVG’25 JO17-1 bovenaan met 14 uit 6 en daaronder staan Vorden JO17-1 en FC Trias JO17-1 met 13 uit 6. De laatste wedstrijd in deze periode staat gepland in de inhaalweek en daarin moet Vorden JO17-1 tegen …… VVG’25 JO17-1. Deze wedstrijd staat gepland op woensdag 8 maart in Gaanderen en bij winst is Vorden JO17-1 de winnaar aangezien zij een beduidend beter doelsaldo hebben dan FC Trias JO17-1. Bij een gelijk spel of winst van VVG’25 zal de periodetitel in Gaanderen terecht komen.

Vorden 2 heeft een iets moeilijkere opdracht want ondanks dat zij met nog één wedstrijd te gaan in de 2e periode bovenaan staan, moeten zij deze plek wel delen met Gendringen 2 en deze ploeg heeft met een doelsaldo van +3 een betere uitgangspositie dan Vorden 2. Vorden 2 moet op zondag 5 maart uit spelen tegen de rode lantaarndrager Doetinchem 2 en zal naast de winst ook volop voor het doelsaldo moeten gaan, tenzij natuurlijk Gendringen punten gaat verspelen op deze inhaalzondag tegen VIOS B. 2

Al met al twee wedstrijden om naar uit te kijken voor beide teams over twee weken en bij deze alvast veel succes gewenst!