vorden2

Vorden 24 februari 2015 – Het 2e elftal van v.v. Vorden speelt dit seizoen in de ‘twentse’ res. 3e klasse B van afd. Oost en doet het in haar debuutjaar zeer behoorlijk. Met 28 doelpunten voor is het team van trainer Wilbert Grotenhuys de vierde ploeg met het meeste aantal doelpunten voor. Met vier winstpartijen en een gelijk spel dient het qua puntenaantal de 2e helft van de competitie nog zeker 12 tot 14 punten te behalen om keurig in de middenmoot te eindigen, maar afgelopen weekend werd de situatie ineens gewijzigd toen bleek dat Suryoye-Mediteranneo 2 zich had terug getrokken.

Het vlaggenschip van deze enschedese 2e klasser, waarvan het 1e elftal in zeven jaar tijd is opgeklommen van de 6e klasse (2008) naar de 2e klasse (2014) heeft personele problemen en in de afgelopen maand heeft het bestuur van deze relatief kleine club (zij hebben vier senioren, geen A1 en 1 B en 1 C-team) besloten om het 2e elftal terug te trekken om zodoende het 1e elftal in ieder geval te voorzien van voldoende spelers.

Hierdoor is de situatie van ons 2e elftal ineens behoorlijk veranderd, want naast het feit dat de competitie nu bestaat uit 11 ploegen en er gespeeld wordt met 2 periodes van 1o wedstrijden ipv 3 periodes van 8, 7 en 7 wedstrijden, zijn ook alle uitslagen van Suryoye-Mediterraneo 2 geschrapt. Vorden 2 had met 4-2 gewonnen van de club uit Enschede en is dus nu ineens drie punten kwijt en het doelsaldo is terug geschroefd van 29-35 naar 25-33 en door de nieuwe stand is elftal uit Vorden gezakt naar de 10e plaats.

Een ‘voordeel’ van deze nieuwe situatie is dat nu enkel de nummer 11 degradeert naar de 4e klas (zie handboek competitie 2014-2015) aangezien Suryoye-Mediterraneo 2 door de KNVB reeds als 1e degradant is aangewezen van deze klasse. Na het opmaken van de nieuwe stand staat  Vogido 3 uit Enschede op dit moment onderaan met 6 punten en vier punten achterstand op de nummer 10, Vorden 2.

Afgelopen zondag  kreeg Vorden 2 dus deze nieuwe situatie te horen en wist dus direct dat de uitwedstrijd tegen AJC 2 uit Losser (nummer vier) een belangrijke pot zou worden. De afstand tussen deze nummer vier is nl. ‘maar’ zeven punten terwijl Vorden 2 een wedstrijd minder heeft gespeeld. In de eerste selectiegroep van 30 spelers waren afgelopen zondag er maar liefst 8 niet beschikbaar en moest Wilbert Grotenhuys samen met Michel Feukkink van het 1e flink puzzelen, maar in samenwerking met de A1 werd er een prima elftal op de been gebracht. Met 20 minuten stond het 0-2 voor Vorden, maar na een vijf kwartier spelen was het ineens 3-2 voor AJC! Toen 20 minuten voor tijd Mike van Lingen met rood eraf moest, zag het er even beroerd uit maar met een perfecte wedstrijdinstelling werd toch nog de 3-3 binnen gesleept.

Voor de laatste stand van zaken kunt u kijken op de teampagina van Vorden 2 , https://www.vvvorden.nl/elftallen/senioren/vorden-2/

vorden 2 website