Vorden, 12 november 2018 – In het afgelopen weekend was het 1e elftal vrij, maar speelden de overige teams in de A-categorie belangrijke wedstrijden in de strijd om de periodetitels of in de stand van de competitie. Het 1e vrouwenteam won keurig met 1-2 haar wedstrijd tegen Klein Dochteren VR1 en ziet zichzelf nu terug op de 2e plaats. Vorden JO19-1 won met 1-0 van Groen-Wit’62 uit Apeldoorn en is gestegen naar de 5e plaats met slechts 2 punten achterstand op de nummer 3, Be Quick Zutphen, de plek die recht geeft tot plaatsing in de promotieklasse. Vorden 2 won gisterenmorgen met 2-0 van de nummer twee van de competitie, PAX 3 en is geklommen naar plaats 4.

Vorden 2 deed goede zaken in de competitiestand, want met 12 uit 7 (3 gelijk, 3 gewonnen en 1 verloren) heeft het de aansluiting gevonden naar de top 3. Pax 3 staat nog 1 punt voor, VIOD 3 staat op 16 uit 7 en is samen met koploper Reunie 2 met 18 uit 7 niet meer te achterhalen in de 1e periodestand.

De dames van Vorden VR1 zijn opgeklommen naar de 2e plaats en hebben nu alleen nog Basteom VR1 voor zich. Na de domper tegen Ratti-Socïi won het gisteren de belangrijke en zware wedstrijd tegen Klein Dochteren VR1 en kan het de komende weken aan de bak tegen concurrent SHE VR1 en koploper Basteom VR1.

Vorden JO19-1 moet nog drie wedstrijden spelen in de najaarscompetitie van de 1e klas. De eerste drie ploegen plaatsen zich voor de promotieklasse in het voorjaar en de ploeg van trainer Michiel Barink heeft nog steeds uitzicht op deze plek. Vorden JO17-1 en Vorden JO15-1 verloren afgelopen zaterdag hun wedstrijd en vooral JO17-1 bewees zichzelf daarmee een slechte dienst. Met nog vier wedstrijden te spelen staan zij nu vier punten achter op Sp. Markelo dat op de 3e plaats staat.