Vorden, 28 november 2018 – Terwijl het 1e en 3e elftal even een pas op de plaats moeten maken in hun competitie na de nederlagen afgelopen zondag, hebben de overige twee selectieteams, het 2e en de VR1,  een stek in de top 3 veroverd of veilig gesteld. Het 2e elftal won in de res. 3e klasse C met 3-0 van Varsseveld en klom zodoende naar de 3e plaats van de ranglijst. Komende zondag krijgt het team van trainer Luc Feukkink een mooie uitdaging en speelt het tegen koploper Reünie in Borculo. Het damesteam van trainer Rob Oplaat won eenvoudig met 8-0 en staat nu op een keurige 2e plaats. Zij spelen zondag aanstaande in Steenderen ook tegen de koploper als Basteom VR1 op het programma staat.

Vorden 2 heeft niet zo’n grote palmares in de historie van onze vereniging. Voordat in 1997 de ‘districten’ werden opgeheven en de KNVB voor ‘reserve-elftallen’ een piramide in het leven riep die liep van de res. Hoofdklasse t/m de res. 7e klas KNVB, speelde Vorden 2 altijd in de GVB (Geldersche Voetbal Bond). In die jaren had je een res. Hoofdklas t/m een res. 3e klas KNVB en daaronder kwamen de verschillende districten, waaronder voor deze regio dus de GVB. Vorden 2 speelde vooral in de res. 2e klas GVB en promoveerde begin jaren ’70 onder leiding van de dhr. Peppelman met spelers als Dick Buunk, Ab Velhorst Sr, Jan Hendriksen en Karel Nieuwenhuis naar de 1e klas. Na de degradatie vanuit de res. 1e klas enkele jaren daarna, duurde het tot 1993 voordat het 2e elftal weer eens kampioen werd. Onder leiding van trainer Jan Stegeman werd in de 2e klas GVB thuis het kampioenschap behaald tegen Reünie 2 met spelers als Bert Heutink, Reza van Houte, Steven Smit en Leo Stokkers. In 1997 speelde het 2e elftal nog steeds in de res. 1e klas GVB toen men bij de eerste vier moest eindigen om zich plaatsen voor de res. 3e klas in de nieuw in te delen KNVB piramide. Vorden behaalde onder leiding van trainer Theo Schotsman dit keurig en sindsdien speelt het 2e elftal op dit niveau. Één keer behaalde het via een 3e plaats (2000-2001) de nacompetitie voor promotie en moest toen net het onderspit delven in een reeks met Bon. Boys 2 en Witkampers 2. In de laatste 12 jaar heeft het ook twee keer de gang moeten maken naar de res. 4e klas, maar sinds 2014-2015 speelt het weer in de res. 3e klas. Na twee seizoenen op de laatste speeldag het vege lijf gered te hebben en twee seizoenen daarna keurig in de middenmoot te zijn geëindigd, speelt het 2e elftal nu dit seizoen voor het eerst in de top 3. Een mooie uitdaging voor het team van Luc Feukkink om dit vol te houden, succes mannen!

vv Vorden Vr1 heeft afgelopen zondag met 8-0 gewonnen van vv Doetinchem vr1 . Marée Oplaat scoorde 4x, Sam Besselink 2x en Sarah van Dijk en Rosa Weenk scoorde beide 1x. De tegenstander kwam niet om er een leuke wedstrijd van te maken maar om zo weinig mogelijk doelpunten tegen te krijgen.
Volgende week zondag spelen we uit bij koploper Basteom.