Vorden, oktober 2017 – Vorden 1 heeft vanmiddag met   3-1 gewonnen van WAVV en is in de 4e speelronde dus eindelijk van de hatelijke nul af. Door doelpunten van Tom Klein Kranenberg, Frank Hiddink en Koen Oosterhuis behaalde Vorden 1 haar eerste overwinning van het seizoen.

Na een kwartier leek het een wedstrijd te worden zoals het de eerste drie weken in deze competitie ook steeds is verlopen. Een Vorden 1 dat niet eens zo slecht speelt, qua wedstrijdbeleving, duelkracht, inzet en instelling gewoon een ruime voldoende haalt, maar toch weer op achterstand komt en dan ook nog eens een paar 100% kansen weg geeft. Wij zijn het niet gewend bij dit elftal, want de verdediging is al jaren een vast onderdeel van het team en het fundament waar de ploeg op is gebouwd, maar ook nu kwam het team in de 10e minuut weer op achterstand. Daan Horstman werd aangespeeld op de middenlijn op de hoogte van de dug-out, dreigde wel naar voren te spelen maar besloot op het laatst toch op zeker de bal terug te spelen op de laatste man. Daan raakte deze bal echter geheel verkeerd en gaf de pass zomaar in de voeten van de spits en het was al 0-1. Een copy van het doelpunt dat Vorden 1 deze week in de Achterhoek Cup tegen kreeg in de thuiswedstrijd tegen Sp. Groessen.  Direct na dit tegendoelpunt kwam er nog een drie tegen twee situatie waarbij WAVV uiteindelijk op doelman Verstege stuitte en in de rebound op de lat schoot.

Na ongeveer 25 minuten kwam Vorden 1 steeds meer in de wedstrijd en werd het vooral via Daan Horstman en Tom klein Kranenberg aan de zijkant steeds dreigender. Toch kwam het via een curieuze treffer op gelijke hoogte want een cornerbal van Tom Klein Kranenberg draaide gevaarlijk het 5-meter gebied in en aangezien iedereen, inclusief de keeper van WAVV, de bal liet gaan viel deze bij de 2e paal binnen. In het laatste kwartier voor rust was Vorden 1 nog een aantal keer gevaarlijk en uit één van deze momenten werd het in de 35e minuut 2-1 door een prima treffer van de thuisploeg. Daan Horstman dreigde weer buitenom te gaan maar gaf hem op het laatst toch terug op middenvelder Roy Böhmer en deze gaf met binnenkant voet een opening op rechts en deze draaibal werd bij de 2e paal door de instormende klein Kranenberg keurig met de binnenkant voet uit de lucht gehaald en direct voor gegeven op Frank Hiddink die eenvoudig de 2-1 kon maken. Een minuut voor rust werd Ate Barendsen uitstekend alleen voor de keeper gezet maar hij stuitte uiteindelijk op de uitkomende keeper.

Ook direct na rust was het wederom de tandem Oosterhuis-Barendsen die voor een goede kans zorgde bij Vorden 1, maar ook deze steekbal kon door Ate net niet afgemaakt worden en het bleef dus bij 2-1. De gehele 2e helft probeerde WAVV wel voor de gelijkmaker te gaan, maar het was niet overtuigend en dwingend genoeg. Het is echter ook een compliment voor het 1e elftal van Vorden, want zij knokten in de 2e helft voor iedere meter, waren sterk in de duels en probeerde in balbezit steeds weer de achterhoede van WAVV pijn te doen. Na de wissels, Gijs van der Veen voor Tom en Sven Mulder voor Ate Barendsen kon Vorden nog meer druk vooruit zetten en uiteindelijk was het in de 85e minuut Koen Oosterhuis die de wedstrijd besliste na goed voorbereidend werk van Sven Mulder.

Vorden 1 behaalde een verdiende overwinning tegen een sterke tegenstander WAVV, maar waarbij deze week de geel-zwarten het scoreverloop wel een keer mee had zitten en zodoende zich naar de 1e overwinning in dit seizoen heeft geknokt.