Vorden, 21 januari 2018 – Vorden 1 heeft gisterenavond in Winterswijk haar tweede oefenwedstrijd in de winterstop gewonnen met 1-2 van FC Trias. In een wedstrijd waarin de hekkensluiter van de 3e klasse C eigenlijk een gelijkspel had verdiend, won de ploeg van trainer Michel Feukkink door doelpunten van Frank Hiddink en Roy Böhmer. Komende dinsdagavond speelt Vorden 1 haar 3e oefenwedstrijd binnen een week, waarna het zondag 28 januari de competitie weer hervat met een uitwedstrijd tegen Concordia Wehl.

Omdat Gijs van der Veen, Daan Horstman en Koen Oosterhuis afwezig waren, begon Vorden 1 met de volgende opstelling : Verstege – Stokman, Eggink (a), Kortstee, B. Abbink – Böhmer, Mulder, Beerning – klein Kranenberg, Hiddink, Barendsen. De eerste 10 minuten waren duidelijk voor Vorden dat eigenlijk verder ging waarmee het dinsdagavond uit tegen Grol mee was geëindigd, agressief, snel een aanvallend spel. Dit resulteerde al in de 6e minuut in een fraaie treffer van Frank Hiddink, die vanaf de linkerkant met de rug naar het doel werd aangespeeld. Met een fraaie draaibeweging speelde hij zichzelf vrij en schoot het met rechts tegendraads in en liet de doelman van FC Trias daarmee kansloos. Vorden had dit keer Guido Beernink ‘op 10’ spelen en door deze middenvelder meer als aanvaller te gebruiken bleef Vorden 1 de ploeg met het initiatief en de meeste aanvallende acties, maar toch kantelde het spelbeeld na een minuut of 10. FC Trias bleef achterin breeduit spelen en zorgde er zodoende voor dat de voorwaartsen van Vorden enorme afstanden moesten overbruggen om druk te blijven zetten en beetje bij beetje werden de geel-zwarten zodoende naar achteren gedrukt. Toch kreeg in deze fase Vorden nog de beste kans op de 0-2 want wederom Frank Hiddink nam dit keer een lage bal van de rechterkant goed aan, kapte zich fraai vrij maar zijn inzet met rechts verdween net voorlangs het doel. In het restant van de 1e helft was FC Trias de ploeg dus met het meeste balbezit en had zodoende ook het initiatief maar kon dit echter niet omzetten in kansen of mogelijkheden al was er in de 40e minuut een fraaie voorzet vanaf rechts maar de spits kon de kopbal niet tussen de palen krijgen.

In de tweede helft drong Vorden 1 iets meer aan en met de wissel Sam Abbink voor Sven Mulder veranderde er ook iets op het middenveld. Bas Abbink ging namelijk naast Roy Böhmer spelen, zijn broer speelde op zijn bekende links-back positie, Ate Barendsen ging ‘op 10’ en Guido Beernink verhuisde naar de linksbuiten plaats. Het tempo werd ook opgeschroefd en zodoende ontstond er een fraaie wedstrijd om naar te kijken. Door het initiatief van Vorden kwamen er ook meer mogelijkheden voor de geel-zwarten, maar toch was FC Trias ook een aantal keren in de gelegenheid om zich ‘eruit te spelen’ en ontstonden er ook kansen voor de fusieclub om gelijk te maken. In de 58e minuut hield Robin Verstege met een prachtige redding Vorden op de been door met een uiterste krachtinspanning een laag schot in de rechterhoek (voor hem links) nog corner te tikken. Uit deze spelhervatting viel echter toch de 1-1 door een kopbal van de nummer 15 die als invaller en rechtsbuiten drie kwartier lang een persoonlijke strijd leverde met de eveneens ingevallen Sam Abbink.

Net toen FC Trias dacht dat er wellicht nog wel meer in zou zitten sloeg Vorden in de 62e minuut toe met een prima combinatie. Roy Böhmer stoomde op vanuit het middenveld, slalomde tussen twee spelers door en bereikte met de punt van de schoen Frank Hiddink. Deze legde de bal met de hak weer keurig terug op de doorgelopen Böhmer en met een droge knal bepaalde deze middenvelder de stand op 1-2. In de laatste 25 minuten bleef het een interessante wedstrijd met een hoog tempo van beide kanten, maar waren er geen mogelijkheden meer om de stand te wijzigen. De beide JO19-1 spelers Chris Koning en Diewerd Smid, die voorafgaand aan deze wedstrijd hadden geoefend tegen FC Trias JO19-1, mochten beide nog invallen, waardoor ook Diewerd Smid, na Esli Lindenschot, Chris Koning, Niels Rondeel, Luc Smit, Bart Bouwmeester en Anne Hezemans als JO19-1 speler zijn debuut mocht maken voor de hoofdmacht.

De eindstand werd 1-2 en dat betekende dat in deze week naast Grol ook deze 3e klasser, FC Trias,  werd verslagen.