vorden 1 thuis ad'69

Vorden 1 maart 2015 – Vorden 1 heeft vanmiddag haar eerste thuiswedstrijd in het kalenderjaar 2015 met 4-1 gewonnen van AD’69. Na de nederlaag vorige week tegen Bon.Boys was het belangrijk om direct weer de draad op te pakken en het 1e elftal liet hier vandaag geen gras over groeien. Met 25 minuten stond er al 2-0 op het scorebord en na de rust werd de voorsprong keurig uitgebouwd naar 3-1 en 4-1. (ga voor een fraaie fotoreportage naar menu-fotos-Johan Bolink)

Van de eerste 30 spelers van de 1e selectie (Vorden 1 en 2) waren er dit weekend maar liefst 8 niet beschikbaar en dit terwijl door o.a. vakanties en een schorsing er ook maar 8 spelers van de A1 beschikbaar waren. Toch lukte het de beide trainers Michel Feukkink en Wilbert Grotenhuys om bij 1 en 2 representatieve elftallen op de been te brengen en dat geeft nogmaals aan dat er dit seizoen veel mogelijkheden zijn binnen de selectie van v.v. Vorden. Daan Horstman, Roy Bohmer, Sam Abbink, Stijn Wentink en Niek Nijenhuis waren vanmiddag niet beschikbaar en Michael Vet speelde mee met het 2e elftal. Michel Feukkink had besloten om op de linksback positie de 1e jaars senior Bas Abbink neer te zetten. Deze 19 jarige allrounder speelt dit seizoen in het 2e elftal, maar klopt de laatste 3 maanden nadrukkelijk op de deur van de 1e selectie van 18 man. In de winterstop had Bas al een paar keer een wedstrijd mee gedaan bij het 1e elftal en vandaag speelde hij dus voor de eerste keer in een competitiewedstrijd in de basis. En hij deed dit zeker niet onverdienstelijk want vanaf de 1e minuut was hij nadrukkelijk aanwezig en liet zich niet alleen gelden in de verdedigende acties, maar kwam alleen al in het 1e kwartier van de wedstrijd twee keer gevaarlijk door in het 16-metergebied van de tegenstander. Vorden 1 kwam sowieso goed uit de startblokken en liet in het spelbeeld duidelijk zien dat er maar 1 doelstelling was vandaag en dat was de 12e overwinning van het seizoen behalen. Ondanks dat de wind flink invloed had op het spel en ook de grasmat in deze periode van het jaar en helemaal na de onderhoudsbeurt van afgelopen week waar o.a. ijsselzand is opgebracht niet in het voordeel is van de ploeg die het spel dient te maken, ging Vorden 1 met volle kracht vooruit en op zoek naar de openingstreffer. Na 10 minuten was het ook zover toen Frank Hiddink prima met rechts  raak schoot. Het elftal van Michel Feukkink ging niet achterover leunen, maar bleef aanvallend spelen. Op het middenveld liet Wiebe de Jong zien dat hij op het middenveld beter uit de voeten kan dan als linksback en zorgde samen met Erik Oldenhave voor stabiliteit in de middelste linie. Na 25 minuten kwam de 2-0 op het scorebord toen Rick Schroer in eerste instantie keurig binnen schoot maar de prima keeper van AD’69 het schot nog zag keren. In tweede instantie was Koen Oostehuis er als de kippen bij en tikte de 2-0 binnen.

Om onverklaarbare reden kwam AD het laatste kwartier van de wedstrijd alsnog terug in de wedstrijd. Ineens werden er duels gewonnen, werd er door de Aaltenaren opportunistischer gespeeld en werd de voorwaartsen beter in stelling gebracht. Het was niet zo dat er ook ineens grote kansen kwamen voor AD’69 maar toen 10 minuten voor rust keeper Robin Verstege in de punt van de 16 meter een stuiterbal net iets eerder dan de spits kon weg koppen, kwamen beide spelers flink met elkaar in botsing. Scheidsrechter vd Veght zag hierin een overtreding van Verstege en legde de bal op de stip. Het leek dat keeper Robin Verstege net als vorige week de bal nog zou keren, maar de penalty ging er toch nog in: 2-1. Na de pauze was het wederom Vorden dat het betere van het spel, maar AD’69 toonde wel aan over een geweldige wedstrijdmentaliteit te beschikken. Men bleef erin geloven en legde een enorme wilskracht en inzet aan de dag en zorgde in balbezit ook voor een aantal goede aanvalsopzetten al was het zeker niet zo geraffineerd en gevaarlijk als v.v. Vorden. In de 75e minuut gebeurde er van alles en hadden twee acties veel invloed op de uiteindelijk uitslag. Allereerst knokte Gijs van der Veen, die speciaal voor deze wedstrijd gisteren met de trein uit Oostenrijk terug kwam, zich door de verdediging en kwam hij alleen voor de keeper maar zag hij de doelman een prima redding verrichten. In de tegenstoot van AD’69 kwam er een voorzet van rechts en kopte de spits precies in het midden van het doel tegen Robin Verstege aan. Zodoende bleef het 2-1 maar het leek wel of de aaltenaren beseften dat DE kans was voor AD om terug te komen in de wedstrijd. Nu dat niet het geval was werd de wedstrijd beslist door Vorden en schoot Gijs van der Veen prachtig raak (zie foto’s Johan Bolink) na een prachtige pass van de zeer sterk spelende Frank Hiddink. Inmiddels waren Bas Boers (voor Bas Abbink), Ate Barendsen (voor Koen Oosterhuis) en Niels Siemerink (voor Gijs van der Veen) ingevallen en twee van de invallers waren de hoofdrolspelers bij de 4-1. De  aanval werd opgezet in het midden en met een mooie pass bracht Wiebe de Jong op rechts de sprintende Niels Siemerink in stelling en de bal werd daarna ineens met zijn rechterbeen voor gezet  en kwam de bal pardoes op het hoofd van Ate Barendsen. Hij bekroonde zijn weekend met het 1e competitiedoelpunt in het 1e elftal, nadat deze talentvolle A-junior zaterdag ook al twee keer had gescoord in de met 3-2 gewonnen wedstrijd van A1 tegen Rheden A1.

Vorden 1 is weer terug waar het eind 2014 was gebleven en liet zien dat de nederlaag van vorige week tegen Bon. Boys  een incident was en het staat na 15 wedstrijden met 37 punten nog steeds 6 punten voor op de runner-up RKZVC. Volgende week speelt het 1e de streekderby tegen Warnsveldse Boys en we hopen met al onze supporters dat het net zo’n spektakel wordt als de heenwedstrijd.