Vorden, 18 november 2018 – Zonder zelf tot echt goed voetbal te komen heeft Vorden 1 vanmiddag toch de volle drie punten behaald tegen DVC’26 uit Didam. Na een 1-1 ruststand kwam de thuisclub op 2-1, maar in het laatste kwartier werd door Vorden 1 toch nog de volle buit gepakt omdat Frank Hiddink en Roy Böhmer de wedstrijd deden kantelen. ‘De minst slechtste ploeg heeft vandaag gewonnen’, aldus trainer Michel Feukkink die ondanks het matige veldspel wel erg te spreken was over de mentale veerkracht van zijn team. ‘Ik ben ook zeer content met de breedte van de selectie, want ondanks het gemis van Bas, Ate en Bart kon ik naast de basisplaats van JO19-1 speler Niels Rondeel ook nog Luuk Smit in brengen op het middenveld waardoor we toch meer vat op de wedstrijd kregen en zodoende uiteindelijk ook de winst over de streep konden trekken’.In de eerste helft lieten beide elftallen zien dat zij niet hun normale niveau behaalden. DVC’26 heeft wel een jas uit gedaan ten opzichte van vorig seizoen omdat een aantal dragende krachten zijn gestopt, maar een club met 1100 leden en het 1e op 2e klas niveau, het 2e op res. Hoofdklasse niveau en de JO19-1 in de 4e divisie, moet toch een 1e elftal beter kunnen laten spelen dan in de 1e helft werd getoond. Vorden 1 ging daareentegen met veel vertrouwen van start, na 2 overwinningen op rij en een goede doordeweekse wedstrijd in de Achterhoek Cup tegen AZSV, maar kon ook haar normale niveau niet behalen en waren vooral op het middenveld onder de maat. Toch werd er ondanks het matige spel nog wel twee keer gescoord. DVC’26 kwam op een 1-0 voorsprong in de 20e minuut en nog geen 5 minuten later scoorde Tom klein Kranenbarg de 1-1 toen een als voorzet bedoelde doelpoging precies over de keeper heen viel.

Na de rust had trainer Michel Feukkink een wisseling toegepast omdat Daan Horstman geblesseerd in de kleedkamer achter moest blijven. Hij zette de, in tegenstelling tot afgelopen dinsdagavond tegen AZSV, tegenvallende op ‘nummer 10′ spelende Gijs van der Veen in de voorhoede op de linksbuitenplaats en bracht invaller Luuk Smit op het middenveld er in. Roy Böhmer ging voor het eerst in zijn 1e elftalcarrière op ’10’ spelen en Luuk en Koen kwamen op ‘6 en 8’ te spelen. Het spel werd iets dwingender, er kwam meer aansluiting richting de voorhoede en Vorden kreeg ook kansen. In de eerste 20 minuten werd twee keer de onderkant van de lat geraakt, maar in beide gevallen stuiterde de bal precies op de lijn weer het veld in en naast deze twee pogingen van Gijs van der Veen en Frank Hiddink kwam Tom klein Kranenbarg ook nog eens in een vrije schietpositie in de zestien maar zijn inzet met binnenkant voet was te zacht. Het lijkt in dit verslag wellicht dat het een kwestie van tijd was dat Vorden op voorsprong kwam, maar dat was zeker niet het geval want de wedstrijd was geheel open en na een kwartier in de 2e helft kreeg ook DVC’26 bij iedere balverovering de kans om in het 16-metergebied te komen. Het kon alle kanten op, maar toen in de 70e minuut een strak schot van DVC’26 vanaf de 16-meterlijn in de korte hoek verdween was de stand 2-1 in het voordeel van de thuisclub en leek een overwinning van Vorden ineens heel ver weg.

In het laatste kwartier wisten de geel-zwarten de wedstrijd toch weer te laten kantelen en dat begon in de 74e minuut met een goed ingestudeerde corner. Terwijl Gijs van der Veen weg trok bij de 1e paal werd deze ‘open plek’ perfect ingevuld door Roy Böhmer en deze bracht de bal met de buitenkant van de schoen richting het doel. Als een echte goaltjesdief was Frank Hiddink er als de kippen bij en gaf de bal het beslissende tikje. Nog geen 5 minuten later werd het zelfs 2-3 toen dezelfde Roy Böhmer de bal vanaf randje 16 met binnenkant voet keurig in de korte hoek plaatste.

Vorden 1 moest natuurlijk de laatste 1o minuten nog schadeloos door zien te komen en het kwam dan ook een paar keer goed weg, maar na 95 minuten blies de scheidsrechter voor het einde en konden de geel-zwarten haar derde overwinning op rij bij schrijven.