achterhoek cup 2015

Vorden 19 november 2015 – Vorden 1 heeft vanavond ongeslagen de 2e ronde bereikt van de Achterhoek Cup, door na Grol ook VVG met 1-2 verslaan. In Gaanderen kwam Vorden met 0-1 op voorsprong door Daan Horstman en werd het in de 2e helft na een 1-1 tussenstand toch nog 1-2 door een doelpunt van Micha Bolink. Met 6 uit 3 (Wolfersveen had zich terug getrokken, vandaar de reguliere 3-0 overwinning) is Vorden 1 de poulewinnaar geworden en zal het op 15 januari tijdens de loting van de knock-out fase te horen krijgen wie de tegenstander wordt in de 2e ronde.

Vorden begon met een combinatie van Vorden 1 en 2 met daarbij een 16-jarige debutant uit de B-jeugd, Luc Smit. Robin Verstege stond in het doel en achterin speelde Youri Kastermans, Bas Kortstee, Kevin Vliem en Thom Schröer, zodat geen enkele speler uit de achterhoede ouder was dan 20. Op het middenveld stond dus de 16-jarige Luc Smit uit de B1, die twee jaar geleden nog mee deed met het Wim Kuijpertoernooi, naast Siebren Bijenhof (19) met als diepste middenvelder de nestor uit de groep Niels Siemerink (31). Voorin stonden Gijs van der Veen, Daan Horstman en Mike van Lingen, waardoor alleen de voorhoede bestond uit spelers van het 1e elftal.  In de tweede helft kwamen Micha Bolink, Jeff Böhmer en Sam Abbink nog in het veld, zodat alle 14 spelers speeltijd kregen.

Vorden 1 speelde een redelijke 1e helft en kwam door een goede individuele actie van Daan Horstman op een 1-0 voorsprong. In de 2e helft werd het spel onrustiger en na een ongelukkige 1-1 kwam Vorden 1 alsnog op een 1-2 voorsprong en won uiteindelijk ook deze wedstrijd in de Achterhoek Cup. Luc Smit (zie foto) debuteerde zeer verdienstelijk op het middenveld van Vorden 1 en liet zien dat de 1e selectie ook in de komende jaren wellicht nog versterkt kan worden met jeugdige spelers.

Luc Smit