Vorden, 12 november 2018 – Als de weergoden ons goed gezind zijn en het veld dus morgenmiddag vrij wordt gegeven, zal het 1e elftal van Vorden dinsdagavond om 20.00 thuis spelen tegen AZSV uit Aalten voor de Achterhoek Cup. Vorden 1 is gekoppeld aan deze zaterdag-hoofdklasser nadat beide ploegen in de 1e ronde respectievelijk Sportclub Lochem (Vorden 1 thuis met 4-0 gewonnen) en sv Grol (AZSV won uit met 2-3) hebben uitgeschakeld. Vorden en AZSV hebben nog nooit eerder tegen elkaar gespeeld, dus wordt het sowieso een interessante ontmoeting. De winnaar van deze wedstrijd plaats zich voor de kwartfinale, waarin vier ploegen uit de A-categorie (hoofdklasse-1e en 2e klas) en vier ploegen uit de B-categorie (3e, 4e en 5e klas) uit komen.

Zowel Vorden 1 als AZSV 1 hadden afgelopen weekend een vrije zondag/zaterdag, zodat beide ploegen met deze ontmoeting zich klaar stomen voor de hervatting van de competitie. Tegenstander AZSV speelt alweer voor het 6e seizoen op het hoogste amateurniveau nadat het in 2013 kampioen werd in de 1e klas KNVB. In de jaren’90 van de vorige eeuw heeft het ook al een aantal jaren op dit niveau gespeeld, maar toen was er nog geen Hoofdklasse en speelde men destijds in één van de vier 1e klassen op de zaterdag. Het samen met DZC’68 met ruim 1300 leden zaterdagbolwerk van de Achterhoek heeft dit seizoen een goede start gemaakt en staat na 10 wedstrijden op 13 punten en een 9e plaats van de in totaal 16 ploegen.

Vorden 1 kan dinsdagavond zich eindelijk eens meten met een hoofdklasser, want sinds de promotie vanuit de 3e klasse naar de 2e klas in 2015 heeft in het oefen-, beker- en AchterhoekCup wedstrijden wel gespeeld tegen 1e klassers zoals FC Zutphen, DZC’68, De Zweef en RKZVC (in 2017) maar morgenavond zal de tegenstander dus AZSV zijn dat onder leiding staat van trainer Dave de Jong, die vorig seizoen nog met DVC’26 op bezoek is geweest op ons Sportpark.

De wedstrijd begint om 20.00 uur, staat onder leiding van scheidsrechter Hans Michgelbrink en zal met een gelijke stand direct worden beslist in de vorm van shoot-outs.